Indraget med omedelbar verkan...

Öppnar 7-årsdagen starkt...
Med STARK huvudvärk!
Sambon sover ännu, och tur är väl det...
Så jag hinner samla ihop min skalle med alvedon och så slängde jag in en ipren som en extra liten guldkant.
Huvudvärken är av den sorten:
Det värker bara jag rör på huvudet, jag kan inte röra den sidan av skallen, och så sitter den på ett ställe...
Vid den högra tinningen.
Hur ofta brukar jag ha sån här huvudvärk...?
Ja, typ en gång per år kanske.
TUR att jag fick det just idag, på vår 7-årsdag, n´est pas!?
Sovit gott har jag gjort, lagt mig tidigt har jag gjort och ändå denna huvudvärk.
Solen skiner, inte en vindpust, dagen kommer bli UNDERBAR...
Bara huvudvärken lägger sig.
Naglarna har fått vita streck som trådar över hela naglarna, i tillägg till "bubblorna".
Jag är nog dödsjuk.
Hjärntumör eller nåt.
Jippie.

Milou fick i vanlig ordning sitta på trappen imorse efter morgonkissen.
Hon älskar ju att sitta där och glutta på förbipasserande.
Vad händer idag...?
Jo, den lilla Gullvippan började SKÄLLA på någon som gick förbi!
VOFF, voff, voffvoff, voff, voffvoffvoff, voff, voff, voff, voff, voffvoff, hör jag.
Som då störtar ner och fyar å det grövsta, och swisch så åkte hon in!
Privilegiet att sitta på trappen = Indraget med omedelbar verkan!!!
Ja, här ska det inte skällas som våra grannhundar gör, det ska kvävas i sin linda.
Grejen är...
Hon har verkligen upptäckt det där med att skälla, vakta, moppsa lite mot sådant som "verkar lite otäckt"...
Men jag kommer inte tillåta en gaphals som sitter och bjäbbar, voffar och ylar som våra bedrövliga grannhundar utan uppfostran.
Jag är bättre hunduppfostrare än dom...
I hope.
Jag låter henne bara jaga gamla pensionärer som orienterar på Hällarna istället
Nä, SÅ illa var det faktiskt inte, jag överdrev ju lite såklart.
Jaha, bara under tiden som jag skrivit detta, känner jag att alvedonen och iprenen har gjort att huvudvärken lättat något.
Det gör inte lika ont.
Jag tror...
Att jag snart ska väcka sambon, ta en dusch, fixa kaffe, kanske packa med bikinin...
Det kanske går att ta ett dopp?
Ja, jag har inte tid att sitta här och slösa bort den vackra dagen, återkommer ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0