Jag tiggde Polly....

Vaken jättetidigt, och just idag ogillar jag:
Att det är MÖRKT när man stiger upp!!!
Ja, det är baksidan av att det blir höst, solen står lågt och det blir mörkt tidigt på kvällarna och det är mörkt när man stiger upp.
Idag är det jobb, så jag har gått upp 06.00 som vanligt.
För att hinna med allt...
Nu har jag varit hemma för länge igen, då glömmer jag bort att jag HAR ett jobb.
Fast som vanligt blir det ju alltid kul när man väl pallrat sig dit.

Nacken trilskas fortfarande, har inte velat lägga sig, ja...
Men det är bara att bita ihop!
Vad annat kan man göra liksom!?

Sonen hade fått en jättegodispåse av min kusin igår.
Han fick lov att äta lite eftersom det var sista kvällen han var här denna veckan.
Lite helgmys på en onsdag.
Jag tiggde POLLY som den värsta...
Godisgrisen jag är.
Fick någon hit och dit, tack, tack, sa jag, och ville ha mer.
Sonen satt i sin egen soffa, när sambon kom, fick sonen flytta över till mig.
Sambon sa nå´t i stil med att "sonen nu skulle bli av med sina godisar när han nu hamnade brevid mig".
Sonen, ja, han hade tiggarnassen brevid sig, och hon tiggde hejvilt.
Så gick sonen på toa, hade FÖRSLUTIT påsen VÄL, och då...
Slet Godisgrisen SNABBT upp påsen och tog MASSOR med Polly!
Och mulade snabbt i sig dom.
Jag hann knappt stänga påsen.

Sambon sa:
"Fy fan, du är så djävla TRAGISK alltså, och så djävla förutsägbar!"

Jag kunde inte svara honom, för jag hade hela munnen full med Polly.
Och sonen kom tillbaka från toan, trodde INTE att jag hade snott några godisar för påsen var ju stängd.
Så såg han...
NEHEJ, det var den visst inte!
Och han började gasta att jag var...
"Ett fult ord".

Okej, jag förtjänade det, så gör man bara inte.
Alltså KLANTAR SIG, om man nu ska SNO godis av sitt barn.
Man måste vara vass och inte sjabbla
Nu ska jag hoppa i duschen, vi ses imorgon.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0