Man vill ju hänga mä...

Fast jag fyllt 40, är jag ju en brud (tant) som vill "hänga mä" lite...
Ibland läser jag lite ungdomsbloggar och idag blev det "Blondinbellas blogg".
Och idag hade hon en sån däringa LISTA, en "Dagens lista" och då ville ju inte jag vara sämre utan jag kopierade den rakt av.
Och fyllde i mina egna SVAR, ja, man vill ju som sagt hänga mä...
Min lista lyder som följer:

Dagens humör:
Mittemellan, varken det ena eller andra.
Dagens mående: Trött och dränerad på energi.
Dagens borde: Pyssla.
Dagens frisyr: Nytonad, blondin á la Systrarna Graaf.
Dagens smink: Nada!
Dagens klädsel: Vit/svart-randig pyjamaströja, vit/svart/grå-rutiga pyjamasbrallor, mörkgrå sticketröja (popisch).
Dagens planer: Fan, det blev mycket, men inget av det jag TÄNKT!
Dagens materiella vill ha: ?
Dagens fundering: Varför chefer kör med förtäckta hot och maktutövar?
Dagens beroende: Köpefrallor från macken.
Dagens tråkigaste: Allt djävla hemmafix!
Dagens längtan: Få SOVA.
Dagens superlängtan: Att jag borde ha sytt.
Dagens tidning: Min fyndade BURDA-tidning då såklart.
Dagens låt: Tystnad råder pga av tröttheten.
Se där, även ungdomliga Österholmskan kan skriva lista
Och ja, inget blev som jag tänkt mig, bara HUNDPROMENADEN blev av.
Och den var blåsig som förväntat, Kulingvindar + Hällarna = Urblåst.
Men det var skönt, varmt ändå, och vi mötte inte en enda människa eller jycke.
Vi var helt ensamma, tack blåsten för det!
Så kom jag hem och så har det blivit mer hemmafix, klädlinor som brustist, kaninbur att göra rent, skura mer i diskhon, totalrenovering av mig själv...
Fan...
Tiden bara försvann!
Så när jag var färdig med mig själv, då tog jag på mig en ren pyjamas DIREKT och maskerade det med en sticketröja.
Bryggde mig kardemummakaffe och läste min "Burda" igen, tänkte när jag såg detta...



Det var ju dumt Österholmskan, att du som hade över 34 par jeans, skänkte bort HÄLFTEN av dom till Röda Korset...
När du kunde ha sytt NÅGOT SÅDANT som på bilden OVAN istället!!!!
Ja, men det var ju innan jag hade köpt mig en ny symaskin, eller en fyndat en tidning från Burda.
Fuck!



Ja, ja, kunde jag ju inte veta då, att jag skulle kunna ha använt det nu.
Lätt att vara efterklok, fast jag har säkert några jeans kvar jag kan slakta, om inte annat får jag väl gå till RK och köpa nygamla jeans...
Och slakta dom 
Helt ärligt, nu är jag för trött att orka skriva en endaste rad till, ögonen går i kors.
Behöver lite käk också.
Kanske återkommer senare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0