Ska man vara fin, då får man lida pin...

Uppe i ottan, jobbet väntar.
Jag var ute med hunden nyss (06.15) och det var riktigt skönt.
Jag tror det blir en varm dag idag, fast det sa dom ju på vädret igår iofs så...
Det är väl bara att njuta på.
Har hittat en jacka på Vero Moda som jag vill ha, som jag ska köpa.
En snyggjacka, så kan jag ta den gamla FULJACKAN att ha som hundjacka.
Jag har ju en del snyggjackor i garderoben, men dom är bara att ge bort nu faktiskt, eller sälja.
Jag kommer aldrig kunna ha dom igen, dom är för tunga.
Så...
En ny jacka är på G på måndag, när jag fått lön.
Annars så hittade jag...



Äntligen en svart sko att ha när jag ska på begravning.
Ja, det fick bli en vanlig, klassiskt pumps, fast med lite högre klack.
Jag provade en likadan med lägre klack, men det är verkligen inte jag...
Det blir så kärringaktigt, och det är inte jag
Grejen var att den andra skon var egentligen skönare, men denna var snyggare.
Och än så länge...
Så är jag nog allt lite fåfäng och tycker att IBLAND, då måste snygghet gå före bekämlighet.
Så är det bara.
Ska man vara fin, då får man lida pin!

Säveskolan (gymnasieskolan) är på tapeten igen.
För vilken gång i ordningen sen det byggdes?
För vilken gång i ordningen är det MÖGEL i huset??
Det byggdes ju för fan IN med mögel i huset!
Herregud, att inte folk satt ner foten tidigare, dom som jobbar där och alla elever.
Alltså det har dom ju, men jag menar ORDENTLIGT satt ner foten.

Nä fy fan, jämna skiten med marken och BYGG NYTT!
Det är ett riktigt djäkla skam-o-mögelbygge som ska bort, bort, bort.
Det är ju en hälsofara, har alltid varit att vistas där.
Riv och bygg nytt, ni vill väl inte ge ungdomarna en SJUK start i livet...?
Var det förresten inte radon i det där skiten också som dom sanerade bort för typ 100 år sedan?
Stackars dom som jobbar där säger jag bara.
Dom kommer dö i förtid i både mögellunga, cancer och för tidigt åldrande av att ha varit lärare med dålig lön.
RIV.
Nu måste jag hoppa i duschen, jobbet väntar.
Vi ses imorgon, då dravlar jag väl på om något annat jobbigt.



Kommentarer
Postat av: hemlig tipsare

köper du jackan på tiiiisdag så tjänar du lite på att vänta.

25%



kramis ;oD

2011-09-24 @ 21:04:14
Postat av: Bloggaren Herself

Mhm, säger du det lilla "hemliga tipsaren", då tror jag att jag väntar tills på tisdag då ;D KRAMEN

2011-09-25 @ 19:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0