Det finns hopp för kommande generation...

När sambon hörde historien om "Hundfotografen" igår, ville han åka dit idag och...
Säga honom ett och annat VÄL VALT ord!
Jag bad honom låta bli...
Känns som det var han som var ett djävla pucko och att jag fick fram att JAG var nöjd med mitt val av hund iallafall.



Hur kan detta vara fult och fel hundras?
Omöjligt.
Nåväl, nu släpper jag "Hundfotografen" för gott.
Och citerar min kusse och hennes man som var här igår och fick höra hela historien:
"Ville han inte ha några kunder eller?"
Nä, han ville nog inte det, iallafall inte MIN FULA hund.

Annars så ser jag "Robinson" och kan konstatera att dom valt ut "dom vanliga karaktärerna" till programmet!
Någon är amitiös och bygger och fixar, någon är lat, någon är plastikopererad, någon är dryg och överklass, någon är polis, någon pallar inte trycket, någon gnäller konstant, och så en POLSKA mitt i alltihopa.
Ja, jag kan väl fortsätta ett tag till, med dom olika personligheterna, men det orkar jag inte.
Men jag ser, jag tyckte det var bra förra året och då hade jag inte sett "Robinson" sen Harald Treutigers tid.

Så till nyheten att barn har startat "Bullhjälpen" och bakar bullar som dom sen säljer och skänker pengar till Afrikas horn...
Jag blir superimpad och lite blöt i ögonvrån och tänker:
GUD så FINT!
Det finns hopp för kommande generation.
Jag ska nog uppmuntra sonen att haka på den trenden.
Vi kan baka ihop...
Jo, det ska vi nog göra nästa vecka.
Om han vill förstås.
Nu ska jag och Milousan ut och gå på Hällarna, men idag tar vi cykeln dit...
Det får bli en 4 km:are.
Vi ses senare!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0