Klockan är 11 och jag är redan sugen på godis...

Så var det en ny dag, och den är lika GRÅ och trist som...
?
Ja, den är grå och trist iallafall, och står i stor kontrast till gårdagen.
Jag har rejält påbättrad solbränna och satt och tittade på bilderna från igår, och tänkte:
DRÖMDE jag det där eller?
Nä, det gjorde jag ju inte, men det känns så.
Hösten har varit underbar, hoppas den fortsätter, jag är ännu inte redo för "den riktiga" hösten.



Måste bara putta in dom här två bilderna jag knäppte igår med kameran, motsols.
Tyckte dom blev rätt coola, dom bara "blev".
Färgerna på himlen ser ut som en Monét-tavla.
Som om någon tagit en pensel och svischat runt på en duk/himlen.



Ja, vidare så ska sambon städa idag.
Jag har ska hålla mig undan så gott det går, men vara hemma.
Funderar på att radera och sortera bilder på datorn, lägga in dom i mappar så jag har mer koll sen.
Just nu ligger alla sommarens bilder huller om buller.

Har varit godisfri i 2 dagar.
Är godissugen nu.
Klockan är 11 och redan är jag sugen på godis, eller var jag egentligen godisfri igår...?
Nä, jag åt ju muffins och kanelbulle, jag fick socker igår också.
Så...
Jag kanske borde låta bli idag?
Kanske, jag får väl se.
Kanske jag ska vänta LITE längre än till innan lunch, innan jag smockar i mig?
Kanske det får bli något fikabröd i eftermiddag istället för godis?
Kanske, jag får väl se.
Kanske jag ska baka en äppelpaj av äpplena i trädgården, en smulpaj?
Ja, DET lät gott, det blir det nog.
Och så massor med vaniljssås till det...
Lovely, låter som en bra plan.
Nu ska jag hoppa i duschen iallafall.
Vi ses senare, när jag har magen full med äppelpaj...
Kanske jag ska äta det till lunch ändå?
Kanske inte.
Den som lever får se






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0