Glad av Malou....

Jag startar upp dagen med en lista, bara för att jag nu fastnat för den här ungdomliga listskrivandet...

Vem är med dig i rummet idag?
Min hund och Malou!

Vem fick du senaste sms av?
Min kusin, imorse.

Vem tänker du på nu?
Ingen.

Vem pratade du senast i telefon med? 
En av mina bästisar, igårkvälls.

Vems hus var du senast i? 
Mina bonuskussars tror jag.

Vem önskar du var med dig nu?
Milousan, fast hon ÄR ju redan här.
Hon är jämt här.
Nära.

Vem är din favoritsläkting?
Det...
Kan jag ju OMÖJLIGT svara på!
I like them all!

Slutlistat!

Ja, jag har sovit überlänge idag, 08.20.
Och starten på dagen känns mycket mer positiv än gårdagen, inte helt 100 men ändå 80.
Typ.
Dagen startade ju med ösregn, men det är ju borta nu, och solen på väg fram.
Det blir hundpromenad när det blivit ännu lite bättre.
Jag kände att jag blev GLAD när jag upptäckte att "Malou efter 10" är tillbaka på tv, bara ETT problem med det:
Dagen blir så förskjuten.

Ja, för då hänger man ju extra länge framför dumburken på förmiddagarna.
Malou brukar ju ha så bra program tycker jag, och intressanta gäster, intressanta samtal, intressanta ämnen.
Hon kunde kanske ligga sent på eftermiddagen ISTÄLLET, när man ändå är trött och ska landa i soffan med sin virkning.
Men jag ser idag, sen får det vara bra för den här veckan.
Eller...
Så ställer jag klockan och går upp i ottan som förr, och är klar med hundpromenad till klockan 10.
Kanske bättre det!
Jo, så får det bli.

Hur dagen kommer se ut vet jag inte riktigt ännu, jag har liksom ingen plan.
Jag tror dock att jag måste ta det ganska lugnt idag igen.
Men jag tror det blir bäst så, så jag får klura på hur dagen ska se ut under min hundpromenad.
Jag lär återkomma senare, nu ska jag röja medans Malou ännu rullar på, på tv´n.
Sen ut i friska luften.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0