Hon har sin egen FANCLUB hon...

Dagen har gått och jag med den.
Jag hamnade icke så förvånande på balkongen, i solen.
Sprang ut och in och ville göra något annat än det jag höll på med.
Visste inte om jag skulle virka på den tråkiga grå sjalen, göra en DUK, eller något annat.
Inspirationen var borta.
TILLSLUT, precis innan jag skulle ut och gå hundpromenad, kom jag fram till ett beslut, det blev detta...


Jag har ju för sjutton en hel skatt med mönster att gräva ur.
Jag kände:
Dags att komma igång med lite virkade kläder.



Jag valde ett duv-gråblått bomullsgarn, som är mycket ljusare och finare än på bilden.
Fick dock börja om två gånger innan jag äntligen kom igång, det vart lite strul med garnet.
Men nu så är jag på G.
Jag kör på med detta tills jag ska sticka emellan med att göra ponchon.

Sen tog jag och sambon Milou ut på promenad på Hällarna.
Men idag kom vi ut i hel fel tidpunkt, det var alldeles för mycket folk ute på promenad.
(Eremiten har talat... )
Man måste ut tidigt på morgonen (08.00-10.00) eller senare på eftermiddagen (16.30 ->), 15.00...
Det är helt fel tid!
För många strosare ifarten.
Milou var duktig idag, stack bara en gång och "hälsade utan lov" på en fågelskådare.
Han var dock helt OK med det.
Och sambon...
Ja, han slog alltså till med den TREDJE promenaden under år 2011!
Kanske golfen har gjort lite gott trots allt 
Så kom vi hem, duschade och har ätit mat.
Nu ser sambon fotboll och jag SLASK-tv.

Besök fick vi/jag också, av sonens kusin med två kompisar.
Dom ville hälsa på och gulla med Milou en stund, ja Milou, hon har sin EGEN FANCLUB hon.
Jag...
Som inte väntade mig mer besök idag, hade krypit i en ren pyjamas och dragit på mig morgonrocken.
PLUS...
Fårskinnstofflorna!
Kändes lite B att skrutta runt så när man fick "tjejbesök".
Men...
Det fick väl tösabitarna stå ut med, en trött och hängig Madde i PJ´s alltså.
Det var ju ändå inte JAG som lockade mest, det var Milousan.
Och nu kom sonen.
Det första han s när han kom innanför dörren var:
"Herregud va BRUN du är mamma!"
Jepp, jag VET, sa jag, här har solen lyst och lyst.
Sonen skulle inte komma hit förrens imorgon, men ville komma hit idag istället.
Myspys!
Det var inte så länge han blev borta då, perfekt tajmat när jag har jobbat.
Och så blir han ju kvar här i två veckor nu nästan också.
Bara att försöka stå emot när tonårshormonerna börjar SPRITTA...
Any minute now



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0