Vad i heligaste Värmland...

Dagen har varit bra, och jag har tagit det superlugnt.
Vilat, solat, läst och bara virkat lite på linnet.
Nacken känns mycket bättre än på flera dagar, men det ligger ändå och lurar under ytan.
Men vila i några dagar till, så blir det nog finemang om jag har tur.

Så, appropå det där linnet jag börjat på då...
Jo, jag var inne på COOP och skulle köpa mer garn, och detta garn och JUST den färgen har ju ALLTID funnits där.
Jag köpte det duvblågarnet som jag hade ett nystan kvar av, senast i våras.
Kom dit idag, så fanns inte färgen KVAR!!!!!
Den var borta från hyllorna och FULA, omoderna färger där nu.
Typ APRIKOS, mintgrönt och julröd m.m.
Men vad i helvete!?
Vad i heligaste värmland tänker inköparen av garn på COOP?
Dessutom var det snygga cerisa garnet också borta ur sortimentet.
Jag blev...
SUR som en citron.
Minst sagt.
Här har jag börjat på en tröja/linne och så finns inte garnet kvar, och så ska jag ju göra en cerise taklampa som matchar lampan i fönstret som jag gjorde häromdagen.
Men då gick ju det i stöpet också!
Eller...?

Nej då, jag gick in på "Sticklust" och hittade samma garn och samma färger som jag vill ha!
Hipp, hipp, hurra!
Visserligen kostar det mig 45 spänn i frakt, men det får det väl vara värt då.
Jag får ju dom färgerna som jag vill ha, och dessutom brukar det gå snabbt när man beställt därifrån.
Jag ska ändå vila nacken några dagar till.
Perfekt, garnkrisen LÖST!
Djävla COOP dock.

Jag såg på väderkartan för torsdag och fredag...
Det ska bli samma som idag, 20 grader.
Man kan bli lycklig för mindre!
Solen kom ju tillbaka under dagen, så jag hamnade såklart på balkongen.
Jag måste förresten kolla av vad som gäller inför begravningen i klädväg på fredag.
Har hittat en svart, tunn blus på HM, som jag kan ha till mina svarta byxor ifall det är svart klädkod som gäller.
Annars har jag en marinblå klänning med vita blommor och en matchande tunn kofta som alternativ, och dom svarta pumpsen.
Ja, klädseln är klar, behöver bara veta vilket alternativ jag KAN välja.
Jag har hellre klänning än byxor faktiskt, men är det svart...
Då är dom tunna, nya byxorna med blus, det enda alternativet.

Nu ska jag gå och lägga mig, imorgon väntar personalmöte och sen lite shopping.
Sen...
Balkongen, om det är sol.
Solbrännan måste ju bevaras...

Klart slut från Krokodilväskan!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0