"Nu finns det jordnötsrutor!!!"

Så har min lediga dag redan passerat.
Den gick djäkligt fort.
Den blev precis som jag tänkt, trädgård, virka, sol, fast sambon...
Han städade inte!
Vad tycker Frk Österholm om det?
Om det, tycker hon INTE!
Jag har som vanligt svårt att smälta såna STÄD-SVEK.
Han ska städa imorgon, när jag inte är hemma.
I wonder why...?

Men jag blev nästan klar med min turkosa sjal, fast ska det fortsätta vara så här varmt, lär jag ju inte få någon användning för den
Min bästis kom över på en eftermiddagsfika, och hennes schäfer blev duktigt retad av Milou.
Milousan sprang som en liten ettrig mygga framför käften på Gross, han lek-bushögg efter henne...
Bara det att han fick ju inte röra sig.
Tillslut fick Milou ett tjyvnyp i nacken för att låta den stora stackarn vara ifred.
Det vart NOLL popularitet på det.
Hon tog sin flykt upp till morsans knä, för...
Det blev var SÅ synd om henne.
Läskigt att bli tillsagd liksom.

Lite senare på eftermiddagen fick jag med mig sambon på hundpromenad, "Hällarna-promenaden".
Hoppsan Kerstin, vad hände där?
Ja, det var väl "Den årliga promenaden" som min arbetskamrat en gång, vid en promenad jag och sambon gjorde, så VÄL uttryckte det.
Alltså sambons "Årliga promenad", jag promenerar ju jämt.
Vem vet, kanske golfen har fått upp hans flås och det kan bli FLER hundpromenader ihop...?
Fast jag ska väl inte hoppas för mycket
Han går väl hellre på golfbanan än i naturen.

Vi har sett film "The funeral Party".



En riktig liten PÄRLA till film!
Skratt, mystik och tårar på slutet, en väldigt sevärd film som både sambon och jag gillade.
Och vi har inte direkt samma filmsmak, alltså är nog detta en film som skulle passa dom flesta.
Man blev riktigt småfnissig och dialogen är underbar.
Mycket sevärd, och jag älskade Bill Murrays underbara, finurligt spelade begravningsentreprenör.
Se den...

Annars har servicen på Statoil Söder SNÄPPT UPP sig lite här!
Inte nog med att godisgrisen Österholm fått haft ÅSIKTER i vilket nytt godis som skulle beställas hem till Statiol i somras...
Nä, nu får jag PERSONLIGA MEDDELANDEN på "Facebook" när godis som varit slut där inne, är påfyllt i backarna!
Now we are talking!!!!
Jepp, idag stod det då ett litet meddelande på min facebooksida som löd:
"Nu finns det jordnötsrutor!!!"
Jaha, se där ja, då var man ju tvungen att gå över och KÖPA lite jordnötsrutor till filmen då.
Och lite annat godis OXÅ för den delen.
Sån lyx...
Kanske dom är lite rädda att bli av med mig som kund, då skulle nog hela Statoil gå konkurs.
Det är jag som gör att dom överlever
Nu ska jag snart krypa till kojs, imorgon väntar jobbet igen, men vi ses innan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0