Snö och sånglärka...

Sonen ska sälja muffinsformar, men vill inte.
Säger att har är för blyg, vilket han KNAPPAST är, jag peppar och säger att "det är för klassens skull/klassresan".
Han vill inte.
Tillslut blev jag arg, "just do it".
Nu är han ute och säljer, perfekt nu när det är påsk och folk är hemma!

Promenaden idag...



... var underbar, men konstig.
Pulsa bitvis i snö...



... och ändå höra SÅNGLÄRKAN sjunga.
Sånglärkan förknippar jag med sommar och sol, inte snö och kallt.
Jag vill att denna snön ska försvinna supersnabbt och att det ska bli varmt och grönt.
Märks att det är påsk och mycket folk i farten, det var alldeles för mycket folk på Hällarna för min smak.
Imorgon går vi ut tidigt, när folk fortfarande sover.
Vi kom ut försent idag, 11 är inte en bra tid.
Nu ska jag nog sy, vi ses sen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0