Tygkris...

Jag måste komma igång och dammsuga här, men jag kommer ingenstans känns det som.
Jag har ingen lust att komma någonstans heller, för det är bara tråkiga saker som väntar!
Jag har suttit och frukostat LÄNGE, ätit macka, kaffe och lite Schweitsisk choklad och pratat med bästisen.
Jag orkar liksom inte ta mig upp ur soffan nu.
Jag måste baka.
Suck, pust och stön.

Sonen är dessutom brakförkyld igen!
Hostar, hackar och snoren rinner, låter tjock i halsen.
Jag har precis blivit frisk från min förra omgång, ja, näsan rinner väl fortfarande MEN...
Jag är pigg i kroppen.
Och nu är han risig igen...
Alltså, jag vet inte om jag orkar en omgång till nu så här tätt inpå, att få nya baciller.
Jag ska ju resa bort dessutom.
Nä, en ny förkylning, det orkar jag INTE med igen.

Så är jag SKITLACK.
Dom där underbara tygerna jag köpte, som tex detta tyg...


... det släpper FÄRG!
Alltså när jag nu håller på med den här klänningen, så har jag märkt att färgen släpper.
Tillskillnad från dom afrikanska tyger som jag tvättade och som inte har släppt en färggnutta.
Men, då tänkte jag att jag fixerar färgen först innan en maskintvätt, tvättar det sen i skontvätt/ylletvätt i 30 grader.
Då kommer det fixeras och bli jättebra.
Tyget ska då nämligen kunna tvättas i 40 grader och vanlig tvätt, men jag körde den säkra linjen.

Tyget kommer sen ut som ett urtvättat lakan!
Oanvändbart, OM jag inte färgar om det själv först, med ny tygfärg.
Men...
Har jag betalt DYRA pengar för ett tyg, då ska det vara perfekt från början.
Man ska inte behöva färga om ett redan färgat tyg.
PUNKT.
Annars ska det stå klart och tydligt i beskrivningen av tyget, och det gjorde det inte.
Nu har jag ringt tygföretaget och den personen som hade hand om det hela var nu påskledig.
Jag får vänta tills på tisdag.
Tur att jag har andra tyger att sy av då om jag har lust, men det är surt minst sagt, för jag älskar tygerna.
Det är ju 5 meter av ett turkost, 4 av ett grönblått och 4 av det lila.
Mutter och det grövsta!!!!
Jag har en tygkris.

Ja, nu kan jag inte sitta här och dega mer, jag har ett hem att sköta.
Kladdkakemuffins att baka.
Och en hund att lufta.
Jag har ingen lust what so ever idag.
Vi ses sen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0