Tack Rusta för upprustningen av hemmet...

Tack Rusta för upprustningen av hemmet!
(fin ordvits där ;)
Ja, eller för alla nya, PRISVÄRDA gardiner i kök, hall och matrum.
Jag har dammsugit alla affärer i stan, några i Stockholm och alla gardiner jag har velat ha...
Har kostat 299:- per längd!
Inte TVÅ längder för 299, nej för en, det finns inte en chans att man har råd med det.
Inte när man bor i 5 rok och har femhundrafemtielva fönster.
Nu har jag fått nya gardiner i tre rum, varav det ena har två fönster, så det blir två par i ett rum, sammalnlagt fyra par gardiner.
Jag betalade för två rum, sambon för ett.
Jag hade aldrig haft råd om inte Rusta haft så sjysta priser, i köket betalade jag 250 kr för fyra längder och 179 för hallen.
Det är faktiskt helt okej gardiner och jag valde vitt, vitt, vitt och åter VITT.
Inte helt likt mig, jag vill ju har färg, men det har jag så mycket av ändå i hemmet så...
Det fick bli sommarfräscht.
Plus att den nya lampan från Rusta, som jag köpte i julas faktiskt är vit.
Matrummet...





... och där brukar jag ju behårt hålla på rött.
Men jag stod och tittade på dom röda gardinerna och tänkte:
Nej, inte en djävla röd gardin till i det rummet för då spyr jag!
Nästa färg, när jag har råd, blir TURKOS i dom fönstrarna, f
ast nu är det vitt och sommarfräscht, det får duga for now.

Sonen ska få nya gardiner, kuddar och lampskärmar till sitt rum till nästa lön.
Han har fortfarande små färgglada gardiner med katter med blå bakgrund, paraplyer och prickar.
Det är inte SÅ djäkla poppis.
Han har blundat länge nog för dom där gardinerna menade han sist, men nu...
Är dom riktigt PINSAMMA!
Jag kan väl bara hålla med, jag har tvättat dom för sista gången förra våren, nu ska han få nya.
Så jag har lovat att han ska få en liten tonårs-uppiffning han också.
Det är väl inte mer än rätt, små kissekatter i en tuff killes rum är...
Töntigt.

Idag har jag då MEST strukit gardiner, det tar ju sin lilla tid.
Mamma och jag åkte och bytte ett par som var trasiga, och sen gick jag och Milou från Rusta och hem igenom hela stan.
Vi gick en extra liten sväng längs muren och igenom innerstan också, och fy fan vad kallat det var ute.
Jag hade vinterjacka, vantar och höll ett djäkla tempo för att inte frysa ihjäl.
Hade först föreslagit att jag och sambon skulle sticka ut på en liten utflykt till Brissunds fiskeläger med fikakorg när jag kom hem, men det ringde jag nästan direkt och sa att vi skulle skita i.
Det hade vi aldrig fixat i blåsten och kylan.
Så utetiden fick bli en rejäl stadspromenad istället.

En av mina arbetskompisar var med och genomförde "Vårdoppet" idag.
Fick ett sms där det stod:
"Överlevde, 4 grader, är en häftig känsla, Kram"
Jag sa till henne bara någon timme innan, att jag hoppades att hon inte skulle dö på kuppen och att hon var galen typ 
Att jag själv skulle haft bra djäkla mycket pengar för att göra det där vårdoppet.
Aldrig att jag hade gjort det frivilligt.
Hon sa att hon gått ut i trädgården i bikini och känt kylan (antar att hon ville känna på ett ungefär hur kallt det var ute), och nästan börjat undra själv vad hon gett sig in på.
Mhm, hoppas du överlever, sa Pessimisten Österholm med frysgenen.
Dessutom talade hon om några detaljer som hon ville ha med på sin begravning, IFALL hon skulle kola under doppet, saker hon glömt att få in i det "Vita arkivet".
Jag lovade att vidarebefodra dessa önskemål 
Hon kan lita på mig liksom, I got her back.
Men allt gick TACK-&-LOV bra, hon ju gjort detta i några år nu, det har blivit en tradition, så jag förstår att hon ändå gör det trots kylan idag.
Men själv...
Då skulle jag haft in sexsiffrigt på mitt bankkonto.
Nu ska jag äta, njuta av dom nya gardinerna, sen ska vi se film och jag ska virka på den lila musselsjalen.
Återkommer.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0