Begravningsklänning...?

Så gick det åt pipsvängen!
Tänkte:
Jag testar "det nya" som jag tänker göra i dom nya tygerna jag köpte idag, på Lilla B´s klänning också.
Så jag kapade klänningen...
(big mistake...)



Klippte till svart tyg...



Och sydde på...



Och det var då jag märkte att det började barka åt tjotahejti!

1. För att komma bli en barnklänning, framförallt en sommarklänning, blev den alldeles "tung" i färgerna.
Det kändes inte "hopp & lek" direkt, den andades inte "barn" för fem öre.

2. Den blev dessutom i obalans i tyngden.
För dom båda tygerna var för olika, det övre tyget var för tunt och det undre för tungt.
Med andra ord:
En total FLOPP!

Så jag sydde inte klart den.
Jag sydde ihop den, men det ska vara ett svart band i samma tyg upptill, som det svarta nedertill på klänningen.
Men det ödslade jag INTE energi på att göra, jag ska ju inte ge bort den eller sälja den, så jag har bara dragit igenom ett grått band.
Ni får alltså visualisera i er skalle, HUR det skulle se ut med ett matchande svart band istället...


Tja, den hade ju blivit fint som begravningsklänning kanske...? 
Men det var ju inte riktigt tanken.
Suck.
Jag spar den som "Kom-ihåg-att-inte-göra-såhär-exemplar".
Det var nämligen lite åt det här...

...hållet jag skulle komma åt.
Då förstår ni kanske tanken med vart jag tänkte mig, men så blev det nu inte tyvärr.
Jag får hoppas att dom glada tygerna jag köpte idag, kan sluta som ovan.
Och nu börjar jag om på en NY klänning till "Lilla B".
En lätt och luftig sommarklänning.
Vi ses senare.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0