En trashy tygblomma...

Ursäkta...
Men VAD FAN HÄNDE MED VÅREN!!!!!!!!!?
Jag trodde jag skulle smälla av när jag gick ut med Milou imorse, fy...
Sjutton.
Det var -1 grad i trädgården klockan 07.30 och en blåst från helvetet.
Storm typ.
Milou var tack och lov supersnabb och gjorde det hon skulle på fyra minuter blankt.
Det hade nog gått ännu snabbare om inte grannens son kommit ut precis när hon skulle bajsa.
För hon MÅSTE ju hälsa.
Fast idag fick hon faktiskt inte det, han och jag sa bara "Hej", och Milou fick fan skita i hälsandet.
Jag hade inte lust att vara ute längre än nödvändigt.
Men hon blir ju distraherad och vill hälsa.
Grannsonen gick dock snabbt iväg till skolan och Milou fick eld i baken.
Hon ville in hon också.
Ja, så det känns som om jag med GOTT SAMVETE kan stanna inne idag och pyssla
Vi kommer inte gå ut på någon långpromenad om inte blåsten lägger sig, men det blir isåfall senare.
Men jag kommer inte ha dåligt samvete om det inte blir någon långpromenad idag, hon får så mycket motion ändå.
Tycker bara att det här skitvädret/vintern kunde ha låtit bli att komma.
Det är ju påskvecka liksom.
Gissar att det inte kommer bli lika varmt som det var förra året.
Hoppas vi kan utflykta ändå på påskafton, men risken finns ju att det kanske brinner inne.
Iallafall och det ska vara så här kallt och snö på marken.
Skit.

Har funderat lite på det där med den lila batikklänningen igen.
Jag undrar om inte en bild på "S&G" kanske blir lite för plottrigt på ett batiktyg...?
Att print på kläder däremot passar bättre på enfärgat tyg som linnet jag kluddade fram igår.
Men då kom jag på att en liten trashy tygblomma kan göra klänningen lite Hippie Chic istället.
Nästan lite "Bröllops-Hippie Chic" kanske.
Typ något i stil med...





Dom är busenkla att göra, hittade instruktioner på nätet.
Det kändes som en mycket bättre idé när jag såg det framför mig i huvudet.
Vi får se vad det blir, NU måste jag iallafall ut i köket och baka dom där muffinsarna.
Jag återkommer när jag har en sypaus senare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0