Söder, söder, söder...

Ny dag, nya tag.
Fast...
Det blev som vanligt inte riktigt som jag tänkt mig.
Jag fick "stuva om" lite i mitt schema här, och nu är jag SÅ trött.
Stockholm vet hur hon ska ta musten ur en.
Ja, jag startade dagen med att åka in till Monki och köpa den där jumpsuiten.

HELT omöjligt att INTE göra det, jag var såld redan igår, men idag...
Var jag tvärsäker, jag skulle bara ha den!
Sen hoppade jag på tunnelbanan igen och drog till Söder, igen.
Idag åkte jag längre upp (Skanstull och uppåt)och avverkade Götgatan och lite däromkring och neråt igen till Gamla Stan, hittade massor med kul, bara ett problem:
Jag är inte gjord av pengar!
Denna resa har jag varit ego, jag har bara shoppat till mig själv, har inte direkt letat till killarna hemma, MEN...
Jag hittade en liten cool pärla på Söder, som jag ska shoppa till mina killar nästa Stockholmsbesök.

Hittade även en afrikansk affär vid Slussen, där ska jag shoppa URFINA afrikanska tyger...
Nästa besök!
Eller via nätet när jag blivit miljonär.
Dom hade UNDERBARA batiktyger, och även tryckta tyger med afrikamönster.
Vandrade sen mot Gamla stan, åt lunch där, hittade en urball och färgglad, men SVINDYR garnaffär.
Sen fick det bli tunnelbanan vidare till ett annat mål, det som då inte var planerat.
Egentligen skulle jag träffa släktens nya lilla bebis, men det fick jag hoppa över för det där andra jag var tvungen att göra, jag hade inte orkat mer sen.
Kroppen orkar inte så mycket ännu.
Nåväl, min förhoppning är att kusinen med familj kanske kommer till Gotland SNARAST...
Eller vem vet, annars kanske JAG kommer snarast till Stockholm igen
Ja, och en sak kan jag konstatera:
Jag älskar Söder.
Hade jag varit tvungen att bo i Stockholm, då skulle jag definitivt bo på Söder.
Det finns allt, och en massa trevlans för ett loppisfreak, vi har ju Myrorna bla och en massa andra vintagebutiker.
Kanske lite dyrare än hemma, men mycket, mycket fint.
Och små udda affärer, tex "Fröken Söt" som hade babydoll-a-la-asien-klänningar och en massa söta plastsmycken och annat plingel-plongel.
Ja, det finns så mycket så jag hade önskat att jag hade Joakim Von Ankas kassavalv.
Kanske i mitt nästa liv.
Me like Söder iallafall och jag känner mig ännu inte färdig med Söder, vid nästa Stockholmsbesök blir det MER Söder.
Så, det var dagen so far, jag har landat i soffan och nu väntar jag på min Stockholms-sambo.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0