Tälja smör i solsken...

God morgon!
Så var jag hemma igen och en ny dag ska börja.
Undrar dock vart solen är.
Det skulle ju bli sol idag väl...?
Vi hade bestämt oss för en picknick lite senare, på någon strand (typ Brissund), så jag hoppas att det spricker upp snart.
Fast klockan är ju bara 11.22, så det hinner kanske spricka upp.
Men väderkartan verkar ha ändrat sig sen igår.
Då skulle det ju vara toppenväder varenda dag framöver, nu...
Ser det mer kallt och ostadigt ut.

Annars går jag i affärstankar.
Jag funderar på Stockholm och på att tjäna pengar där.
Där är priserna helt annorlunda, HÖGA på hantverk och det finns små butiker som skulle kunna vara intressanta.
Alltså jag håller medvetet "låga" priser för att ens få sälja mina saker och kunna producera nytt.
Men skulle man kanske söka sig över pölen också...?
Då skulle man kunna tjäna mer.
Jag sitter och klurar på det, så får vi väl se, en resa till skulle nog inte vara helt fel.

Jag såg tex ett halsband med en pytteliten virkad "amulett" och sen var bandet i gröna träpärlor á la träslöjden i skolan.
Typ så här, en enkel skiss...


Det skulle dom ha 700 kr för.
Jag höll på att tappa hakan av förvåning och tänkte:
Dom är inte kloka, lurendrejeri, inte ens min dyraste sjal kostar så där mycket.

(klicka för förstoring)
Det såg ut som ett barn hade gjort det där halsbandet, förlåt, men det gjorde det faktiskt.
Men dom vet att ta betalt, det är väl så mycket mer exotiskt där.
Jag har tagit 45-60 kr för mina virkade halsband, av annan typ, och dom tar 700.
Ja, detta är något jag går och klurar på, ganska mycket faktiskt, sen jag var uppe.
Gäller bara att hitta RÄTT affär då.
En ny resa till Stockholm, inte nu, men sen...
Och reka lite.
Jag skulle kunna tälja smör i solsken  ta mig fasen.
Ja, ja, någongång måste man ju tänka större än boden på gården.
Nu ska Bizniz-Madde hoppa i duschen och starta upp dagen, vi ses senare.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0