Allt på en gång...

Så har vi varit ute och picknickat, och VILKEN DAG det varit!!!!
Dra mig baklänges, hur länge har man inte längtat efter sådan här värme, jag bara undrar liksom?
Vi drog till Brissund...



Slog läger vid en bod med fika, pratade och lyssnade till sånglärkor och fick ett überläbbigt kryp på filten.
Milou gick i toppspinn, för i boden brevid bodde en golden vid namn Al Capone, även kallad Maffe.
Och hon ville ju helst leka med den där bjässen, så dom fick hälsa lite och "leka" lite.
Milou jagade typ honom, och han sprang ut i det iskalla vattnet och ställde sig.
Om han flydde eller bara VILLE bada, kände jag var lite oklart, men hans matte försäkrade mig att han VILLE stå i -1 grad.
Oki, if you say so.
Milou gick iallafall inte i vattnet, tack och lov...
Då hade vi fått köra "Hjärt-o-lungrädding" på henne.



Jag, Milou och Lilla Sunshine tog med oss hink och spade och strosade ner från bodarna och längs stranden, plockade sten och gick till en brygga.
Jag och Lilla S gick ut på bryggan och satte oss, vi skulle kasta sten.
Jag tänkte dingla med benen från bryggan men missbedömde avståndet till vattnet, så jag doppade fötterna i havet!
Fint.
Så är det när man är halvblind till naturen och har solbrillor på sig och då ser ÄNNU sämre.
Men, men, det var ju så varmt i luften så det torkade snabbt.
Milou sprang på stranden och fattade inte först att hon kunde klättra upp på bryggan och komma ut till mig och Lilla Sunshine, så hon försökte ta vattenvägen.
Dock kände hon väl då att det var freezing så hon blev bara halvblöt.
Upp till magen typ.
Vi fick gå in och hämta ut henne, så hon fick vara med oss på den lilla bryggan.



Hm, där fick hon span på något spännande i vattnet...







Ja, så där satt vi alla tre, njöt av solen och havet, kastade sten och lyssnade på "pluppet" när dom hamnade i vattnet.
Sämre kan man ju ha det typ...



När vi kom hem hade min hud antagit en lättare rosa ton!
Detta trots solbrillor och solhatt.
Hm, vårsolen är livsfarlig, jag passar mig noga och ändå...
Blev jag lite rosa.
Ja, ja, huvudsaken jag inte får utslag.
I trädgården har nu kaninburen kommit ut och trädgårdsmöblerna i bersån.
Herregud, allt på en gång, både människor och natur vårexploderar.
Balkongdörrarna står vidöppna och släpper in den varma luften och Milou...



Hon har intagit sommarmood på Las Palmas-balkongen och spanar in grannen som bar in sina balkongmöbler...



Hm, vad gör han...?



Ja, försommaren kom på en och samma dag.
Ska man dö någon dag, så är det väl en dag som denna, när man känner lycka och dagen har känts perfekt.
Hoppas bara jag slipper, för jag har så himla mycket kvar på livs-agendan






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0