Du obotliga pessimist...

Nu har jag gjort en ny ShabbyChic blomma.
Fast jag har inte sytt ihop blomman ännu, men det dröjer inte länge nu, ska bara blogga klart först.
Kom på att dom inte ser ut som några rosor, mer som...


Pioner.

Fortfarande omotiverat deppig.
Inget piggar upp, inte ens broschtillverkning.
Läs inte min blogg, ni kommer deppa ihop i slutändan.

Thorsten svarade på min uppmaning och hörde av sig om mitt PERSONLIGA vardags-depp-drama.
Han sa att det var, tillåt mig citera:
"Alldeles för djävla lamt, ingen EDGE..."
Nähe, sa jag, jag tycker det är djävligt edgigt.
Not.
Lamt, och så ljuger jag också, för Thorsten har naturligtvis inte hört av sig.
Mer än i min skalle.
Nu börjar man höra röster också, fara och färde 

Jag gör, som jag säkert har sagt förut, små serier på jobbet.
Ja, jag gör dom när jag har tid över.
Precis som här hemma, fast nu blir det ju mindre.
I helgen gjorde jag en om Chifen.
Igår gjorde jag en "strip" om min arbetskompis som genomförde vårdoppet i söndags, jag fnissade i mjugg och tyckte jag var lustig när jag satte upp den på skafferiet.
Man får ju bara hoppas att man inte blir lynchad av arbetskamraterna för sina "påhopp"...?

Fast innan dess gjorde jag en om mig själv när min pyjamasbyxa sprack mitt under bästa arbetstid.
Stackars Chifen fick mig gå runt med ett "hål i röva" en hel kväll, och visa mina blommiga trosor.
Jag vägrade nämligen ta på mig jeansen igen, orkade inte gå inklämd i ett par korvskinn.
Chifen hade kul åt hålet, jag glömde bort att jag hade det, för det satt ju...
Därbak.
Jag får faktiskt väldigt mycket inspiration på jobbet, det finns så mycket roligt att plocka från alla och mig själv.
Hm...
"Madde & Co på jobbet", en långkörare, ingen går längre säker 
Nä, nu har jag dravlat klart här, ska sy ihop Shabby Chic blomman och sen...
Gå och lägga mig.
Vi ses imorgon, då kommer jag vara så himla positiv så det kommer SPRUTA ut positivitet ur öronen på mig.
Yeah right, fortsätt hoppas du obotliga pessimist.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0