Då hade hjärnan kokat till Haggis...

Jag låter väl bilderna tala för sig själva, om vilken typ av dag vi haft.
Bilfärd ut, inte ett moln i sikte och 25 grader i skuggan...
 


Vi delade väl i vanlig ordning upp oss mellan pool och hav, fast jag, morsan och Moster Puff havsbadar ju endast.
Men ungarna och Nybyggarna kör båda, och idag var det så in i helskotta hett så det var inte klokt!
Likvärdigt med i lördags, det var svårt att ligga ner och koppla av, för det var FÖR hett nästan.
Att ligga och sova/vila gick inte, då hade skallen inte varit normal när man vaknade upp, den hade förmodligen kokat till HAGGIS.
Här är sonen och kusinen...



Ja, och jag var inne och köpte dricka, jag bad faktiskt att dom skulle öppna upp HELA poolen som dom hade gjort i lördags, det gjorde en liten skillnad iallafall, ingen superblåst, men då kunde man iallafall ligga kvar vid poolen på dom sköna stolarna.
Det blev lite luftigare.
Här säger sonen att jag INTE får fota förrens han fixat frisyren.
Hoppsan, hoppsan, det är till att vara FÅFÄNG tonåring minsann 
 


Lunchvila för sonen...


Havet gick från ljuvliga 21 grader till 24 när vi åkte hem, jag badade typ HELA dagen, man stod inte ut annars.
Skuggan var också en kompis jag uppsökte ofta idag, jag och min "Rikard Wolf-bok" och Nybyggarkussen sa:
"Då har det gått långt alltså, om Madde sätter sig i skuggan..."
Jo, typ, då har det gått långt.
Det gyllene havet vid 16-tiden...
 

 
Joar som "Pippi" och Pastorn i rollen som "Lilla Gubben" 
 


Så övade Pastorn fjärilsim...



Hm...
Gick väl sädär, tror jag...?


 
Ja, sen drog vi från stranden vid 17.30-tiden, hade med oss sonens kusse, kom hem och gjorde en HELCRAZY grej...
Gick ner på hamnen och åt glass FÖRE maten!!!!!
Tjolahopp, här är det sommar och då finns inga regler what so ever 
Efterrätt före maten, men det är bäst att passa på en sådan här dag, fast när vi kom till hamnen vart jag hungrig.
Skulle vi inte gå och ÄTA istället för käka glass...?
Konstigt nog blev jag nedröstad, 3 mot 1, så då blev det glass ändå.
Och Milou den gottegrisen fick smaka på resterna av den smälta glassen...



Smarrigt värre tyckte den bortskämda lilla vovven 
Och jag hade på mig den "Milou-matchiga" klänningen idag igen, vi är som Helan och Halvan jag och Milou...
Jag är Helan och hon Halvan.
Så tog vi en lite sväng i hamnen, gick hem och så skjutsade sambon hem mitt lilla gudbarn.
Vi har ätit, fikat och nu ska vi se film!
Imorgon...
Är en annan dag!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vilken härlig dag ni ser ut att ha haft på Björkhaga.
Det gäller att ta vara på de här fina dagarna.
I morgon ska det bli regn, påstås det?

Kram, Ingrid

2012-08-02 @ 22:41:38
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Ingrid

Rackarn´s blogg.se!
Här hade jag skrivit en lång kommentar och så hade de något fel, så den bara försvann.

Nu gör jag ett nytt försök och kopierar innan jag skickar den.

Vad jag ville ha sagt är att det ser ut som om ni haft en jättefin dag på Björkhaga och att du har tagit jättefina bilder därifrån.

På Björkhaga har jag badat när jag var barn och där har mina barn badat. Förr när vi hade full fart på jordbruket och inte kunde ta någon semester, tog jag och barnen en vecka när vi tog matsäck med oss och åkte till Björkhaga på morgonen och stannade där hela dagen.

Kram, Ingrid

Kopierat! Nu testar jag Skicka kommentar.

2012-08-02 @ 22:49:37
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0