Lickershamn 17/8-2012

Så var min sista semesterdag till ända.
Känns helt okej ändå, jag jobbar ju imorgon och på söndag...
Då ligger jag på stranden igen 
(hoppas jag iallafall )
 
Vart åkte vi idag då...?
Jo, det blev norröver och det blev älskade Lickershamn idag igen, och det blev en lika underbar dag idag.
Blått, blått, blått överallt man såg, ljummen vind och nästan inge folk idag heller på stranden.
L-O-V-E-L-Y!
Jag må framstå som en turist-hatare här på bloggen, och det är jag i viss mån...
Det är lite kul när dom kommer och det blir lite fart i stan, men...
Jag är en av dom som hoppar jämnfota av glädje när dom åker hem.
För det blir det så TYST överallt, till och med i stan, och det är så skönt.
Det blir så lugnt.

Och...
Idag var det inte mer folk än igår, stranden var till hela vårt förfogande nästan, och jag bara lyssnade till det sköna naturen.
Något litet putter från en snipa var väl typ allt som störde, svagt sorl av röster på håll, lite billdörrar från folk som skulle till restaurangen på andra sidan vägen...
That´s it.
Augusti visar sig från sin mest älskvärda sida, här kommer nya bilder från världens vackraste plats...
 

 

 

 
 

 

 

 

 

 

 
 


 
 

 
Ja...
Det får väl vara bra så här med bildpeppring.
Jag tog över 100, så det känns väl rätt lagom med dom här.
Det blir ju typ samma motiv ändå, bara lite annat ljus kanske.
Vi åkte hem vid 18-tiden, det gick liksom inte att slita sig från Lickers idag kände jag.
Och så kändes det så där jobbigt i hjärtat, jag ville gå upp till mitt egna hus och borsta av mig sanden innan jag gick in på min blåvita trasmatta...
Det där huset jag nu INTE HAR ni vet.
Snörvel.

Nåväl...
Jag låg och läste min nya och sista bok i triologin om "Hungerspelen" idag, har läst ut halva boken...
 

 
Oj, så bra!
Och jag kommer på mig själv att sitta och tänka i panik:
"Neeeej, dom måste få varandra, hon måste rädda honom, det måste bara bli dom två..."
Som den värsta fjortis.

Ja, så kan jag ju inte skriva så mycket mer, ni får läsa själva, men...
Denna lutar åt en femma, OM nu det blir som jag hoppas på i kärleksväg.
Himla spännande just nu i boken iallafall, jag slukläser 
 

 
Nu ska jag duscha av mig havet, sen se på film, sen sova.
Imorgon innan jobbet ses vi igen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0