Som den värsta Inspector Clouseau...


Jag och sambon har förnyat vårat 5-veckors lottosystem...
Nu hoppas vi NATURLIGTVIS på storvinst.
As ever.
 
Så måste jag bara berätta en historia som min kära mamma berättade igår.
För på kvällen igår så började jag tänka på den här storyn, och började gapskratta åt den, och åt min far...
Den STORE HJÄLTEN i historien.
Och UTAN att utelämna någon, så var det så här:
Mamma och pappa var på bilsemester i Frankrike, i ett sällskap, och en person i sällskapet hade problem med hemmorojder.
Ganska svåra besvär, så det blev jobbigt att SITTA i en bil och åka, gissar jag.
 
Personen kunde ingen franska, inte heller min far (vilket jag vet, eftersom jag själv läste franska i skolan, och han var inte direkt till någon hjälp då liksom  nåväl, låt oss gå vidare i storyn...), men han tog på sig uppdraget att fixa lite hemmorojdkräm till den nödsatta.
Pappa kunde ju improvisera iallafall.
Så han knallade in på ett "pharmacie" och gick fram till kassan, pekade på sin bak och sa:
 
"Ämmårojdöör, ämmårojdöör"...
 
Och minsann, kom han inte ut med lite avlastning för baken till den som hade "ämmårojdöör"!!!
Herregud, som man hade velat sett den där scenen själv!!!
Pappa som en "räddare i nöden" ta fram sin hittepå-franska och stå där inne på ett apotek, peka på baken och bräka som den värsta Inspector Clouseau!
Jag kan ge mig fan på att han hade Peter Sellers i "Rosa Pantern" som "mall" för sitt uppdrag när han stod där inne och skulle improvisera också.

Och vad vi skrattade åt morsans historia, och när jag låg och såg på "PR" började jag skratta igen åt mammas uppvisning på stranden om dom där "ämmårojdöörna".
Hjälp, ja, man har inte roligare än man gör sig!
Nu ska jag röja här, sen drar vi på stranden, får vi se vad vi hamnar idag, SOLEN SKINER och ingen tok-blåst idag.
Det kommer bli en riktig stekardag!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0