2012-12-21 Jordens undergång...

2012-12-21.
Idag är det ju JORDENS UNDERGÅNG enligt Mayafolkets kalender...
 
 
... men undergången verkar vänta på sig.
Finns det något speciellt klockslag, eller ska vi bara gå och vara nervösa en hel dag?
Ja, inte vet jag, vi får väl se under dagen hur det går, annars kan ju detta vara det sista ni hör av mig.
Fast eftersom det är jordens undergång så lär ju ni andra förmodligen dö också, så vi ses väl i en annan dimension då förmodligen.
 
Det skulle ju bli "Jordens undergång" bara några dagar efter att jag hade köpt Milou 2011 också.
Det var någon amerikansk (har för mig att han var amerikansk) sektledare som förutspått att jorden skulle gå under då...
Och jag var lite sur på att jag lagt så himla mycket pengar på en hund bara dagar innan jorden skulle gå under.

Fast å andra sidan resonerade jag att om vi alla ändå skulle dö, då behövde inte jag eller någon annan pengarna heller! 
Det var väl TUR att jag köpte Milou i alla fall, jorden gick inte under och pengarna för hunden visade sig vara VÄL spenderade 
 
Igårkvälls såg jag...
 
 
"A royal affair"  med Alica Vikander och Mads Mikkelsen bla.
Handlar om den psykiskt sjuke danske kungen Christian Vll 1700- tal-någonting och hans drottning som sedan blir kär i kungens läkare.
 
Kostymdrama och tjusigt.
Ja, jag gillar kostymdramer, för jag gillar KLÄDERNA och interiörerna, det är väl mest det jag tittar på.
Och filmen var väl inte det bästa jag sett men HELT OKEJ att fördriva en kväll med, och så bygger den ju på en sann historia OM Danmarks historia.
Jag ger den   
 
Nu ska jag hoppa i duschen och sen ska jag och Milou gå iväg till jobbet.
Vi ses imorgon!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0