8 ggr om dagen...

Uppe, men vill bara somna om.
Snöoväder ute, trött fastän jag la mig och somnade innan 22, nej...
Det är inte min dag idag!
 
Så är städningen på landets sjukhus på tapeten på nyheterna.
I tidningen kan man läsa att på en bensinmack städas det i snitt 8 ggr om dagen, medans på en ett sjukhus en gång om dagen.
I BÄSTA FALL skulle jag då vilja säga.
 
Har själv legat på sjukhuset och tagit bort halsmandlar för några år sedan och fick ett JÄTTEFINT rum...
Men med damm på golvet och i taket.
Och jag kan bara säga att när jag jobbade på "Kortis" på Korpen för X-antal år sedan, då gick vi från att ha städning varje dag på rummen, till städning var tredje dag.

Kommunen meddelade att pengarna räckte inte, dags för besparingar, och det som fick stryka på foten var städningen.
Resten fick vi i personalen ta på oss, tjofräs, för det var ju alla möjliga sorters patienter där.
Döende, dementa, sårvård, nyopereade och allt möjligt...
Gick ju inte direkt att ha städ var tredje dag.
Kan bara säga att det gick åt mycket ytdesinfektion på mina rum, samt att vi som då INTE var anställda som städpersonal utan vårdbiträden och undersköterskor...
Vi fick ännu mer att ta hand om.
Ja, vi hade och göra kan man ju lugnt säga.
Tur att man hann ta hand om dom boende NÅGON GÅNG i alla fall.
(Snörp...)
 
Städning varje dag...
Det var en lyx på vår avdelning då.
Jag vet inte hur dom har det nu, jag kan bara gissa att det INTE blivit bättre.
 
Dags för duschen, och vi ses imorgon, gissar att det blir ytterligare genomgång av mitt arbetsrum och så ska jag träffa en kompis.
Herregud, ni som har sett mitt arbetsrum vet ju hur litet det är, och jag har endast kommit till hälften på högra sidan arbetsrummet.
Shit alltså 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0