Armband med berlock...

Så har jag gjort mitt första armband ever.
Om man nu inte räknar sånt man har gjort på dagis då förstås, d
etta är mitt första SERIÖSA armband.
Jag tittade på filmen jag la upp här imorse och så körde jag igång, it was a piece of cake!
Och jättekul!!!!
Så bra, jag har en NY HOBBY, jag som har så få redan liksom 
Först gjorde jag armbandet...
Fick väl kanske inte riktigt till pärlföljden som jag ville, jag skulle ha haft en stor lila kula till såg jag när jag var klar för att få det lite mer symmetriskt...
Även om det ska vara osymmetriskt.
Symmetriskt osymmetriskt liksom.
 
Två blev fel, men det är ju mitt första försök så det får väl gå då 
Sen gjorde jag faktiskt även en berlock till, beståendes av en liten döskalle i silver, och så hängde jag på den på armbandet...
 
 
Och som vanligt är jag faktiskt ganska nöjd!
Jag vet inte hur självgod man vågar vara egentligen, men är det något jag känner jag är bra på så är det väl pyssel och hantverk i alla dess former.
Så då får man väl skryta lite om man är nöjd...?
 
Jag menar...
Ni skulle aldrig höra mig säga att jag är skitbra på räkna ut en massa svåra matte ekvationer eller plöja schyssta fåror på en åker.
Det är inte min specialitet alls.
Men jag är lättlärd i pyssel i alla fall.
 
Och...
 
"Ganska nöjd", blir omdömet av mig själv i detta armband och bättre lycka nästa gång med pärlföljden!
Sen är armbandet väldigt "jag", lite "hippie" blandat med "hårdrock"  och det kommer användas flitigt av tillverkerskan 
 
Jag visade sonen och sa:
- Titta, nu har jag gjort ett armband!"

Sonen "Den lite trumpna" här ikväll, svarade lite torrt:
- Mmm snyggt.
Ja, snart har du väl anställda här också!
Och så gick han.
 
Ja...
Vilken härlig framtidsvision.
Jag och mina anställda.
Tänk vad jag ska BOSSA då!
Nä, det räcker om jag gör till mig själv.
Nu ska vi se film här, inte nog med att jag fick sambon att äta fiskgratäng ikväll...
Vi ska se FRASK KOMEDI också!
Jag tror ta mig fan han har ramlat och slagit i skallen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0