Det är inte min hund som skäller...

Idag har det varit en skön dag trots lite snöfall.
Jag tog hunden och tog en tur via Adelsgatan ner till bibblan och lånade lite böcker om enkel smyckestillverkning.
Köpte några små detaljer och atteraljer till att testa och göra ett armband också.

Och så var jag lite fräck nere vid bibloteket...
 
Det har ju varit duktigt kallt idag -10 eller något, och jag hade med mig hunden i släptåg.
När jag kom till bibblan tänkte jag:
Ska jag verkligen sätta henne här utanför i kylan medans jag springer in...?
 
Hm...
Jag såg att i den här "smutten" som finns, dvs inte snurrdörren, utan den andra dörren där det finns ett litet mellanrum och sen nästa dörr så man kommer in i foajen...
Där stod en gammal glass-snurra och där går ju typ aldrig någon, man tar ju alltid snurrdörren, så jag band fast henne i glass-snurran och så fick mitt lilla gullefjun sitta där.
Då slapp hon sitta ute, var ändå inte inne och slapp orsaka en astmaatack för någon känslig 
Perfekt, då vet jag det till nästa gång när man ska göra ett snabbt ärende där.
Och så hann jag precis upp för trappen till själva bibloteket så hör jag hundfan börja skälla!
Eller kanske inte!
Jaja, jag drog järnet in och låtsades att det INTE VAR MIN HUND.
Hon slutade iofs direkt, för hon är ju inte en skällande hund tack och lov...
Men jag orkade inte springa tillbaka och fya, riskera att upptäckas att jag hade satt henne i den där smutten, jag lät skällandet passera och låtsades som sagt att det inte var min hund.
Vissel, vissel...
 
Jag var snabbt klar där i alla fall och gick sedan hem.
Fick ytterligare en skön promenad idag alltså, sen har jag gjort lite hemmafix, nu förberett middag, det blir FISKGRATÄNG kors i taket.
Ja, sambon hade inget val, jag ville inte ha hämtmat, jag ville INTE ha någon jäkla tacos, med honom i luren googlade jag på ICA-recept och hittade en lagom smarrig fiskgratäng.
Och med "lagom smarrig" menar jag att den är smarrig, men jag får inte ha några grönsaker I den.
Sambon och sonen är ju så känsliga som bekant 
Det blir grönsaker vid sidan om istället och kokt potatis.
Ja, så nu väntar jag bara på att sonen ska komma hem så jag kan sätta på potatisen och slänga in gratängen i ugnen.
 
Sambon har för övrigt slutat sitt jobb för gott idag...
Och börjat på ett nytt.
Hörde jag "-----!" eller...?
 
Vi ses senare!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0