Förlåt...

Förlåt...
Jag har inte hunnit skriva en rad här idag.
Jag har typ haft ganska fullt upp.

Hunden och jag gick en riktig långpromenad, och det där solskenet jag längtade ut till så fort som möjligt...
Det försvann så fort vi kom utanför dörren.

Men skitsamma, det var en skön promenad ändå och skönt att få komma ut och röra på sig.
Vi träffade dessutom världens gladaste och sötaste "nakenhund", fast med hår!?
Borde inte nakenhundar vara nakna, undrade jag, och trodde att voffet hade ett litet genfel.
Men det hade hon inte, det måste avlas så vissa får hår för att rasen inte ska FÅ genfel...
Och då får vissa hår.
Milou var för en gångs skull förtjust i en ny bekantskap, och så står vi vid en hårt trafikerad väg.
Typiskt.
Det var en väldigt söt hund.
 
Efter långpromenaden kom jag hem och åt mellis...
 
 
... filmjölk och smulad pepparkaka.
En gammal fin klassiker som min mormor lärde mig en gång i tiden och SÅ smarrig!
Tycker jag då 
Så blev det handel och vidare till en nybliven 1-åring som jag inte kunde uppvakta igår eftersom jag jobbade när han hade kalas...
Utan fick lämna present till idag istället.
Så jag traskade tvärs över två gator och sen var jag hemma hos sötnosen, fick prinsesstårta och var jag där en stund till 19-tiden, sen hem och åt middag med gubben.
När klockan var 20 gick jag in i sovrummet och kröp ner i sängen.
Jag är slut som artist.
Det har varit en låååååååång dag sen jag kom hem från jobbet.

Allt det där roliga jag utlovade att jag skulle blogga om imorse, orkar jag inte skriva en rad om.
Får se om jag orkar reflektera lite över det imorgon istället.
Annars är det något ni TYVÄRR går miste om 
 
Förlåt...
Det kan ju bli så ibland.
 
Dock måste jag skriva en åsikt om "Så mycket bättre" igår innan jag lägger ner för idag.
Igår märktes det VEM den stora stjärnan faktiskt varit i årets program, och det var gårdagens huvudperson själv, Darin.
Rent sångmässigt då, måste jag väl tillägga.
När inte han sjöng, var det ingen som kom upp i någon speciellt hög nivå.
Förutom min andra nya idol då, Miss Li, hon var bra sångmässigt som vanligt igår.
Men Darin har ju faktiskt varit duktigast, det går inte att komma ifrån.
 
Bäst tyckte jag dock att Sylvia var igår, eller "Syllan" som Magnus säger.
Hennes jazziga version var ascool, och då gillar jag inte ens jazz.
Men jag börjar digga Syllan faktiskt.

Och dom jag skulle vilja vara "bästis" med, är SJÄLVKLART Uggla och Olle.
 
Jag märker bara av det lilla man får se på tv, att jag skulle vilja hänga med dom där två herrarna.
Jag hade nog skrattat en hel del ihop med dom, och älskade den lilla scenen igår när dom skulle leka "Ulf Lundell" och kyssa havet.
Och Olle kysste havet, och sen kissade han i det.
Då hade inte Uggla lust att kyssa havet efter det.
Tror jag det.
Jag skrattade som tusan och halva Sverige satt väl och äcklades av deras trams 
Ja, så det var min lilla åsikt om det.
Nu ska jag ta mig fan sova, vi ses imorgon.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0