Investerade i något bra...

Här har det gått undan idag...
Ändå har jag inte gjort något vettigt känns det som.
Vi gick ut och gick jättetidigt idag, jag och hunden.
Och när vi kom hem och jag fixat mig, har jag typ bara fixat med tvätt och gjort ärenden!
Jag hamnade nyss i soffan och är så himla trött så jag orkar inte ens pyssla.
 
Jag gillar inte såna dagar.
Fast det är lite självförvållat dock, återkommer till det.
Men jag investerade i något mycket bra på ÖB idag i alla fall...
 
 
Ja, jag har ju haft alla mina pärlor i gamla urdiskade barnmatsburkar.
Väldigt opraktiskt när man ska ha tag i pärlor för det är svårt att få ner fingrarna i en burk och man måste hela tiden hälla ut pärlorna i locken och annat.
Man har ingen överblick över pärlorna.
OCH...
Burkarna tar en jäkla plats.

Idag köpte jag så tre såna här lådor, fick i alla pärlor jag har till stick-o-virkning samt pyssel.
(Nu när jag producerar Sabo-hängen till mig själv ) 

Och så fick jag loss en hel (stor) plastlåda där jag förvarat en del av barnmatsburkarna med pärlor och kan ha garner i istället!
All plats i mitt lilla arbetsrum är värdefull och nu fick jag loss lite plats samt ordning på alla pärlor!
SKITBRA!

Dom där plastlådorna med små fack var dessutom jättebilliga, kostade bara 35 kr/st.
Skulle jag jämnföra med att köpa tex en sådan där låda på Panduro, då kostar samma storlek 60 kr och så är det sämre kvalitet.
Här fick jag tre för ett bra pris 
 
Ja...
Och att jag är trött är nog inte så konstig egentligen heller.
Plus att jag har lätt huvudvärk.
Jag får nog skylla mig själv.
 
Jag har levt på pepparkakor, godis, lussebullar, lussebullescones i över en vecka nu.
Jag har sockerbaksmälla som fan idag tror jag.
För var åt jag till lunch?
Jo, jag klämde två pepparkakor med ost och smör och en lussebulle scones.
 
Till fikat blev det sen en lussebulle som morsan bjöd på.
Herregud, inte undra på att jag är trött alltså, jag är helt sänkt av allt socker.
Dessutom köpte jag choklad på ÖB.
Vad håller jag på med?
Nej, nu är det skärpning, tack och lov att jag ska jobba så jag kan börja avgifta mig imorgon.
Detta håller på att ta en ände med förskräckelse, gud, hur dum får man vara...?
Nu ska jag brygga mig lite mer kaffe och hoppas på ett LITET pigg-mirakel.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0