Julafton 2012...

Så var det julafton igen, har det verkligen redan gått ett år till sen förra året?
Tydligen.
Fjärde ljuset är tänt...
 
 
... och julefrid råder.
Klockan är nio och jag är fortfarande vaken själv, tände upp ljus på öppna spisen och i vardagsrummet också.
 
 
Ja, jag njuter och myser.
Snart dags att masa sig ut i köket och börja baka vörtbröd och förmodligen göra en sats obränd kola till.
 
Igår såg vi...
 
 
... "Madagaskar 3" och skrattade.
Kanske inte lika mycket som när man såg 1:an och 2:an, men det var EN scen i filmen som var så kul att sonen och jag brast i skratt i TIMMAR efter filmen.
Det var nämligen en säl eller om han var ett sjölejon, Stefano...
 
 
... som som var så JÄKLA lik morsan i sin mimik ien scen  så vi vek oss dubbla av skratt, tårarna rann och vi var tvungna att se scenen om igen, skrattade ÄNNU mer, det var svårt att fokusera.
Och varje gång sjölejonet visade sig...
Då såg vi bara morsan.
När jag skulle gå och lägga mig började sonen härma Stefano igen, och jag hängde på.
Vi skrattade så jag hade svårt att somna för jag var "så uppe i skrattvarv".
 
Nu kom sonen PRECIS upp...
Och när jag visade den här bilden på Stefano, då var det klippt igen.
Min gud, tänk vad ett litet animerat sjölejon kan göra.
Nu måste jag sätta igång med brödbaket, väcka sambon, och sen sticka till kusinen Syster-Yster och fira JULAFTON.
Vi ses imorgon, HA EN GOD OCH UNDERBAR JUL allesammans.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0