Konstprojekt på gång till en krävande kund...

God morgon!
 
Idag vaknade jag och trodde att jag försovit mig.
Sambons alarm ringde och jag tog min mobil och såg...
"Att jag försovit mig!"
- Vad är klockan (varför frågade jag det, jag hade ju redan sett på klockan och VISSTE vad klockan var...), ska jag jobba idag?, frågade jag.
- Nej, du kom ju hem från jobbet igår, sa sambon.
Visst ja, skönt, tänkte jag och somnade nog till en stund till.
Kom upp runt 8-tiden, fortfarande med känslan att jag försovit mig.
Lustigt.
 
Vovven...
 
 
 
Ja, hon kör som vanligt sitt lyxlir.
Ibland känns det som när man var liten och hade en kär liten dockan som man bäddade ner i sängen brevid sig, alternativt kärt gosedjur.
Fast skillnaden är att den här lilla "dockan" bäddar ner sig själv.
Hon är liksom inte som en hund "på riktigt".
(Läs: BORTSKÄMD... 
 
Idag har jag lovat mig själv att ta det lugnt, inget spring någonstans mer än till garnaffären tvärsöver.
Jag är nämligen på jakt efter ett brunt garn till en beställning.
Hittade inte rätt brun på Krambrobodi i fredags, då får jag kolla här i stan.
Men det är ju bara tvärsöver vägen.
Annars ska jag ska bara pyssla.
 
Så har jag ett konstprojekt på gång!
Sonen har haft coola djur tavlor på väggarna, och dom vill han inte ha längre.
Nu ska det vara annat coolt...
Vad det nu månde vara!?

Djurtavlorna är ju jättefina och jag frågade bästisens son om han ville ha dom, istället för att slänga dom.
Han hade nämligen fått djurtavlor av sin bonuspappa och kanske ville ha sonens också, till sitt nya rum?
Jo, det ville han gärna.
Så har dom bara hängt kvar ett par veckor här, för jag och sonen har inte hittat något som varken sonen eller jag gillat.
Men igår tog jag ner tavlorna och tog med till bästisen, så får då får tummen ur ordentligt för att få upp något nytt på sonens väggar också.

Sonen och jag har så FÖRVÅNANDE NOG enats om att "Mamma Konstnären" ska få uppdraget att få pryda sonens rum med konst.
(Wow, kors i taket...)
 
Och eftersom jag nu fått det här ärofyllda uppdraget gäller det att leverera minst sagt, för sonen är ju en krävande kund.
Jag fick visionen "Coola rock citat" och något i kombination med döskallar kanske...?
Jag gick in på nätet igår och skissade av två förslag...
 
 
 
... lite snabbt!
Sen ska jag fundera på om jag ska skära ut schabloner eller måla för hand.
Men målar man för hand kan man ju brodera ut lite mer, jag tänker mig döskallarna lite läskigare/äckligare kanske.
Fast det kan bli med naket och stilistiskt med schablon.
Ja, och jag vet ju inte om sonen/den krävande kunden är med på tåget heller, det får vi ju ännu se. 
Kul dock att få måla lite igen, det var rätt längde sedan faktiskt.
 
Och nu...
Ska jag brygga lite mer kaffe, fundera på dagens första projekt och se på "Malou efter 10", LYXMORGON 
Vi ses lite senare.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0