Lika tjyvtjockt med grejs...

Uppe med tuppen...
Nej, verkligen inte, jag vaknade klockan nio för jag var upp jättesent igår med.
 
Vi tittade på "Så mycket bättre" och men såg inte sista tjugo minutrarna för då tyckte vi det varit bara upprepning så vi bytte till "Palme"-dokumentären.
Väldigt intressant och till och med sonen såg, och det lustiga är att fastän Palme blev mördad när jag var 15, på det 16:onde året har jag för mig...
Så känns han fortfarande så levande.
 
Visst VET man att han är död, men han var en så stark personlighet så det känns som om han lever fortfarande på något sätt.
Jag rös faktiskt när Pierre Schori sa på sluttampen när Palme blev vald till partiordförande:
"Jag hoppas ingen dödar honom, jag tänkte på Kennedy och Martin Luther King, jag hoppas han inte blir mördad..."
 
Ja, jag rös samtidigt som jag tänkte:
"Hm, tänkte han verkligen det där eller är det en efterkonstruktion från hans sida...?"
Men så bestämde jag mig för ATT han kanske tänkte det ändå.
Jag kommer inte missa fortsättningen.
 
När sen det programmet var klart så gick sonen och såg fotboll i sovrummet och jag gick tillbaka till mitt arbetsrum och rensade vidare.
Kasse efter kasse slängs med "icke nödvändiga prylar" och fastän jag rensat mycket nu, så märks det knappt i själva rummet.
Det är fortfarande lika tjyvtjockt med grejs och lika omöjligt att komma in nästan, jisses.
 
MEN...
Det tar sig, det gör det verkligen och igår fick jag in alla sidenband, gummiband, mina namnband,  snedslåveckare, sorterade alla knappar i färger, blommallar, säkerhetsnålar ( m.m ska verkligen tilläggas...) i mitt nya förvarings/sortimentskåp.
Kanon, ja och som jag har sagt förut, när jag är klar i arbetsrummet...
Då är det vindens tur!
 
Förlåt att jag tjatar om den här utrensningen i mitt arbetsrum, men det blir så himla BRA, nu när jag håller på att bli "seriös" 

Idag ska jag och sonen sticka iväg en sväng till Clas Ohlson och byta mitt andra sortimentskåp till ett större och så ska jag virka.
Fast vi får väl se hur vädret blir, det ser ut att bli regn och då kommer vi nog inte längre än ÖB och virkning.
Sambon har jobbat till 05 idag/inatt, festnatt igår på stan och han körde taxi från 17-05, han behöver väl få sova ut lite.
 
Vi får väl se hur dagen gestaltar sig och så återkommer jag senare!
(som vanligt  )
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0