Lyckligt lottad...

Har inte en helt otrevlig dag här idag!
Jag började faktiskt med att ta ner adventsstakarna innan hundpromenaden, och pyntade på lite.
Så nu är det äntligen adventsljus och stjärnor i vårat hus...
 
 
Så fick jag dessutom vindstrappen rensad på kuppen, skitbra!
På med hundkläderna och så trippade vi iväg i solskenet jag och Milou, och vilken promenad säger jag bara.
Vilket UNDERBART vinterväder och helt vindstilla var det ute...
 
 
 
 
Stan såg bokstavligen ut som en jäkla filmkuliss, ja, det är magiskt att bo här.
Vilken tid på året som helst.
Jag känner mig lyckligt lottad.
 
Vi gick en lång stadsrunda och på plogade cykelvägar så Milou skulle slippa få tunga "snöbollar" på hela tassarna.
Jag handlade lite till sonen på Öster och så gick vi och gick, det var nästan så man inte ville gå in igen.
Jag hade kunnat vara ute hela dagen.
Kom hem, svängde ihop saffransscones, tog en dusch och nu har jag avnjutit denna delikata eftermiddagsfika och tänt mina adventsstakar!
Känns ju KANON, tänk att man kan bli så lycklig för så lite!
 
Nu ska jag virka och se på "Robinson Crusoe" och ha liksom en liten söndagsmatinée dag, så här på en måndag.
Vi ses lite senare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0