Må mormor förlåta mig...


Så har den här dagen också gått...
Nästan i alla fall.
Och jag har kollat efter garn, men inte hittat rätt färg, ett ställe kvar att kolla på men det får jag ta på onsdag.

Så har jag STÄDAT ytterligare i arbetsrummet.
Herregud så mycket skit jag samlat på mig, hjälp, men vad jag å andra sidan rensar ut nu också!
 
Det här med temat "Ny organisation i arbetsrummet" har bara varit toppen, det ryker en hel del.
Jag går ju igenom allt.
Och nu hoppas jag att mormor kommer förlåta mig.
VERKLIGEN förlåta mig, för jag har slängt tre saker med innehåll som var hennes!
 
Jag har ju en del småsaker, hantverkssaker och porslin efter mormor, men så har jag ju även några lådor som jag har tyckt tillhör arbetsrummet.
Alltså det var en liten tyglåda med gamla spetsar som aldrig kommer användas, men jag har sparat dom av sentimentala skäl.
Och även en gammal papplåda som innehåll en massa trassliga broderitrådar och så en ihopknycklad gammal plåtlåda med gamla band och julkort i.
 
Och jag har verkligen ALDRIG haft hjärta att slänga dessa tre saker med innehåll, för jag har sett dom i det där lilla rummet sen jag var liten.
Ända sen jag har minnen från något överhuvudtaget.
Men dom tar plats och jag använder inte ett smack i dom där lådorna.
Plus att jag på något larvigt sätt trott att det blir något dåligt "omen" om jag slänger det.
Alltså har det fått stå kvar.
 
Men så idag...
Jag stålsatte mig och plockade ut dom mest "känslomässigt" värdefulla julkorten, dom tar ju liksom ingen plats.
Och så slängde jag allt det andra!
Trådar, lådor, rubb och stubb.
Först frågade jag faktiskt mamma om den blommiga tygasken, men hon ville inte ha den.
Så det rök.
 
Och känslorna är faktiskt blandade.

Skönt att få mer rum i arbetsrummet, men samtidigt känns det som om jag städar ut mormors ande.
Hur konstigt låter inte det...?
Men så känner jag i alla fall, det är saker som jag som sagt alltid sett i det där rummet, och som jag sparat med tanke på mormor.
Å andra sidan så tror jag mormor hellre ser att jag får jättebra ordning och reda och hitta saker och hålla på med VÅR hobby på ett smidigare sätt!

Ja, och nu håller jag på att laga mat, jag återkommer senare.
 

Kommentarer
Postat av: Syster J

Jag tror inte att mormors ande är så lätt att städa bort - hon håller koll på dig!

Svar: Hahaha, nä, du har nog rätt...Men det känns ändå fel att slänga bort hennes saker :S
Madde

2012-12-11 @ 09:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0