När jag var ung...

Uppe och här är det lugnt och skönt!
Sambon är och försvarar sin... vinst... eller... titel...?
Ja, någon golfgrej i "Landskampen"!
 
Landskampen är en släktkamp mellan en skåning, en norrman och två gotlänningar.
Dom är alltså inte ute och spelar golf i busvädret, men väl inomhusgolf.
Jag håller tummarna för att gubben vinner, han är så dålig förlorare och blir så PUTT annars 
Och sonen sover.
Så det är bara jag och Milou SOM VANLIGT, som sitter och glor på morgon-tv.
 
Fler än jag som fått nya HM-sommarkatalog i dagarna?
Herregud, det blir bara tidigare och tidigare, sex månader kvar till sommar OM vi har tur...
Möjligtvis sju.
Och redan har katalogen dimpt ner i brevlådan.
 
När jag var ung kom den i mars.
Sen vid 20+ -någonting kom den i februari.
Vidare vid 30+ i januari och nu kommer den redan i december.
Jisses, snacka om att vara ute i väldigt god sommartid.
Ja, skynda och fynda för det KAN ju ta slut till sommaren!
Eller så har dom släppt 13 kollektioner till innan sommaren, som är sig brukligt nuförtiden.
 
Och jag är så glad...
Sen jag köpte min symaskin så har jag noll intresse av att köpa så mycket kläder.
I somras, så fort det blev varmt, gick jag ju nästan uteslutande i mina EGENSYDDA alster.
Alltså alla baskläder som t-shirts, jeans och sticketröjor köper jag ju, och kommer fortsätta köpa, sånt "betalar sig inte" att sy själv.
Säkert NÅGON KLÄNNING hit och dit på Indiska, men iår 2012 blev det bara tre stycken.
Och jeans tar ju några år innan man behöver köpa nya, det håller ju liksom.
Men snygge-kläderna kommer bli hemsydda för nu har jag BÅDE mönster OCH tyger.
 
Det enda jag såg i katalogen var en sticketröja...
 
... som var intressant.
Men jag har sticketröjor så det räcker och blir över för tillfället.
 
Däremot fanns det mycket snyggt till sonen, det blir honom man får shoppa åt i framtiden för DÄR duger det ju inte med hemsytt 
Nu ska jag hoppa i duschen och sen virka, vi ses senare.
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0