En frystorkad Madde...

Té, kaffe, blandat om vartannat, jag gör allt för att hålla mig varm här hemma.
Pannan går för högtryck och temperaturen inne visar 18.
Jag tycker det känns som -8.
Jag kommer inte bara frysa ihjäl, jag kommer bli helt uttorkad av allt kaffe och té också.
En frystorkad Madde är att vänta!

Kan inte ha värmefläkten igång hela tiden heller, hur frestande det än är.
Det kostar ju skjortan.

Nästa lilla besvikelse är att lampskärmen blir en halvflopp.
Eller egentligen inte, men INNAN jag satte igång med lampskärmen borde jag ha kollat att lampskärm och lampfoten passade ihop.
DET...
Gjorde dom nu inte!
Lampskärmen är alldeles för stor för lampfoten på öppna spisen.
Jaha, då måste jag köpa en ny lampfot på Rusta eller nå´t, framöver då.
Så länge kanske ta den jag har i sovrummet till öppna spisen, men den passar inte riktigt in.
Den är för modern.
Nåväl, jag löser det väl såsmåningon, men det var ju lite snopet.
Nu måste jag fortsätta virka, jag är ändå spänd på slutresultatet av lampskärmen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0