Glöm allt jag skrev...

Goder morgon!
Idag var det kallt, hunden var blixtsnabb och gjorde både 1 & 2 i raketfart, sen "pijoink" in!
Jag kände rätt spontant att jag INTE vill gå ut någe mer idag.
Fast så lyxigt ska man ju inte ha det.
Jag ska gå på p-möte och sen därifrån till jobbet.
Fast jag hade hellre gått direkt till jobbet, "Planeringsdag" (fast det blir egentligen "Planeringstimmar", för det är bara 4 timmar) har jag inte direkt lust med.
Ja, det är TUR att man inte är kontorsråtta, det hade jag aldrig pallat.
Nåväl, det är bara att härda ut, i värsta fall får jag väl drömma om något kommande projekt
Neeeej då, jag bara skojar, jag SKA hänga med!
Jag brukar ändå babbla mest.
Sen om jag säger något vettigt, det vet i fan...?

Ser i tidningarna att PayEx ska sparka mellan 10 - 20 personer.
Rykten om att Svenska Spel ska sparka 20 - 100 personer.
Det ser alltså rätt mörkt ut för en hel del personer OM dom blir av med jobben.
Glöm allt det jag skrev ovan, jag ÄLSKAR "Planeringsdagar", jag tar tillbaka allt.
Gäller att smöra medans man faktiskt HAR ett jobb.

Så raskt över till mamma, innan jag måste hoppa i duschen.
Det är ju ingen hemlighet att min mamma älskar Micke Persbrandt, och han har ju valsat runt här på bloggen i diverse vän, släkt och egna erfarenheter av Micke.
Jag har nämligen fixat en liten överraskning till henne.
Antingen ska hon få den i påsk när vi har påskmiddag ihop med släkten, och mamma och Moster Puff ska få sina "Piff & Puff" tröjor...
Eller så ska hon få den när hon fyller år.
Jag var nämligen inne på bion hör i stan, och fick...



... postern till nya Hamiltonfilmen!
Herregud vad jag fnissade för mig själv när jag promenerade iväg med detta lilla bytet
Ville helst DIREKT sätta upp den nere vid henne som en liten glad överraskning, ta bort det URFULA porträttet på mig som hon har...
Och smälla upp Micke istället!
Eller varför inte i taket i hennes sovrum...?
SÅ kitchigt, hi, hi, hi.
Ja, men än så länge står postern i min garderob, och jag längtar tills hon får den.
Jag vill se hennes min.
Får se hur länge jag kan hålla mig, jag HOPPAS att jag klarar det fram tills påsk!

Igår var hon förövrigt och såg filmen med sambon och Lilla Sunshines pappa, två karlar och en mamma på en actionfilm.
Jag tror mamma kommer tycka att filmen var "alldeles för mycket våld i" men Micke ja...
"Ja, säga vad man vill om den där karl, men SNYGG är han iallafall, GUUUUUD så snygg han är!"

Ja, jag kan höra henne säga just dom orden.
Och knarkskandaler, misshandel, supande är glömt tills han trampar i klaveret nästa gång!
Då går hon över och gillar Micke Nyqvist ett litet tag, tills...
Hon inte kan låta bli att gilla (älska) Persbrandt igen.
Men man får ju lov att säga...
Karln blir bara snyggare ju ÄLDRE han blir.
Nu måste jag hoppa i duschen, vi ses imorgon!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0