Golvad!

Så blev jag golvad.
Ja, jag gick in i trötthetsväggen mitt under hundpromenaden.
POFF, sa det, så blev jag bara så trött så jag nästan dog.
Här har det, i min nuvarande värld, gått i ett varenda dag, insåg jag.
Jobb tätt innan helgen, umgänge hela helgen, sytt varenda ledig sekund som gör att jag jagar upp mig och bara MÅSTE bli klar.
Igår blev jag klar och slappnade av för första gången på 1½ vecka.
Poff.
Tröttheten slog till idag med full kraft.
Det värsta var att när jag och Milou gick med vinden i ryggen, var jag ju ännu pigg.
När jag blev trött, då hade vi motvind och vinden och snön piskade i fejset.
Försökte gå vid havet i motvind, men fick fly in bakom muren.
Det gick inte att njuta av havet idag.
Trög promenad hemåt, nacken gick av, kände mig lealös i vänster sida.
Ont nu.

Milou i snöstormen...



Milou var väl LITE besviken, för det var inte en enda hund ute.
Matte var glad.



Hallå...?
Nä, ingen där.



Rusk, rusk, djäkla snö.



Lite längre fram i promenaden "körde" Milou fast i snön!
(Matte kunde inte låta bli att skratta åt sin kortbenta lilla älskling...)
Det blev lite för djupt och Milou kom varken framåt, bakåt eller kunde skutta ur snön.
Jag fick rycka ut och lyfta upp den lilla fastkörda vovven.

Nu är vi hemma, båda har ätit, jag har druckit kaffe, Milou snarkar brevid mig i soffan.
Jag ska inte bort till Lilla Sunshine heller, jag orkar helt enkelt inte.
Ja, så ser det ut, jag kommer inte heller sy, för nacken pallar inte det heller.
När jag passerade "Garage1" idag, såg jag den här hundtavlan i fönstret...



Jag har sett en annan version av en mops inne i butiken också och tycker dom är skithäftiga!
Priset är väl dock inte lika skithäftigt,785 kr, och det är inget jag har råd med.
Dessutom fanns det ju ingen "Cavalier"-version, men...
Detta kan ju inte vara så svårt för mig att kopiera...?
Jag skulle lätt kunna köpa en billig duk, ta plocka fram ett foto av Milou och försöka pussla ihop en liknande tavla av Milou.
En idé att fundera på för min del.
Nu ska jag vila armarna ett tag, vi ses senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0