Kalaset...

40-års kalaset...
Det gick i ett igår som ni kanske förstår, jag hann inte blogga under dagen eller kvällen, och när alla gått...
Då gick vi och la oss och somnade som stockar, iallafall jag!





Kaffekalas extraordinär och jag tror vi var 22 stycken med två små barn inräknade.
Vi fick göra långbord och så fick även folk sitta i sofforna för att vi skulle få plats, och nästan allt var hembakt!
Sambon fick bidrag till sin fortsatta GOLFKARRIÄR så han ska kunna spela på sin klubb, den karriär vi ska bli rika på någongång om vi inte vinner på lotto.
Observera att jag skrev VI, inte han...
När kaffekalaset var över försvann ca hälften och vi andra beställde mat från "Sunes", åt och hann precis få bort det ena bordet så var det dags för MELODIFESTIVALEN...



Och denna deltävlinga var alla eniga:
Det var den bästa deltävlingen för året!
Alla låtarna var faktiskt bra, jag var dock inte så impad av "Håkan Hellström"-wannabeen och det svensk-grekiska bidraget men...
Jag hade älskat det svensk-grekiska bidraget om det varit på grekiska eftersom jag ÄLSKAR grekisk musik, fast kanske inte i melodifestivalen.
Men jag gillade verkligen Lisa Miskowskis (vet ej hur man stavar hennes efternamn) och Dannys.
Det gjorde vi alla.

Jag röstade på hårdrockarna "Dynaztin"(eller hur nu DOM stavar;) första omgången, innan jag hört Lisa dock, men jag gillade hennes bäst efter att ha hört den.
Ja, så vi såg Mello, sen gick sista gästen vid 22 ca och vi gjorde snabbt iordning här.
Föll nästintill död isäng vid 23, men vaknade förvånande nog vid 08 ändå.
Jag har påsar ÖVER påsarna under ögonen.
Dubbla påsar alltså.
Hur är det möjligt...?
Ja, är man trött så är man, men idag ska jag bara gå och köpa present till bästisen, jag och Milou tar en liten promenad och få lite frisk luft.
Kanske ska vi inspektera hålet/raset i muren också när vi ändå är ute och sen kalas hos bästisen i eftermiddag.
JAG behöver iallafall inte göra något ansträngande idag.
Tur är väl det, för min arm är "fristående" från kroppen.
Jag har så ont så det inte ens bränner idag, det är som en konstant...
Nej, det går inte att beskriva.
Dags att ta tag i en ny dag, vi ses senare!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0