Jeansklänningen är klar...

Så gjorde jag det sista...



Sydde fast mitt första blixtlås på 15 år, gick som på räls, som om jag inte gjort annat.
Jag spände åt gummibanden...



Den ser ju inte så festlig ut på baksidan, men huvudsaken är att det ser bra ut och är rakt på framsidan.
Sydde ihop den andra sidan...



... och tror ni inte jag fick ihop sömmar och remsor perfekt på den sidan också!?
Vilken djäkla flax.
Sen sydde jag klart det sista av blixtlåset, men jag blev inte nöjd med klänningen.
Nej, jag blev...



SÅ IN I HELVETE NÖJD!
Detta är nog det svåraste jag någonsin sytt, och så blev den så bra.
Jag visar Burdas orginal igen...



Släng dig i väggen Burda, säger jag.
Ja, nu må jag vara skrytig, men...



... min klänning är fan så mycket mer välsydd och mycket snyggare!
Jag fattar inte att den är min, än mindre att jag gjort den.
Jag måste vara proffs utan att veta om det



Och så på mig...



Inte nog med att man ska vara sömmerska, man måste ju vara modell och fotograf också.
Klänningen ser rätt lång ut på dockan, men så är ju dockan 150 typ och jag 175 cm över landytan.
På mig ser man att den är lagom kort, lite "41-års-ålders-lagom-lång".



Men nu undrar jag om inte sommaren kan komma med rekordfart?
Jag behöver kunna strutta runt i denna kreation och tycka att jag är...
FRÄSIG, som min mamma skulle ha uttryckt sig

Vilket hon för övrigt gjorde, när jag visade upp mig i min klänning.
"Nämen DEN var FRÄSIG hörru!!!
Jättefräsig!"
Ja gott folk, och när min mamma tycker något är fräsigt, då är det djävligt snyggt.
Bara så ni vet!
Återkommer senare, jag kanske måste ta på mig min nya klänning och spegla mig lite till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0