Höghus-hets...

God morgon!
Och idag var det visst "Alla hjärtans dag"!
Förrförra året köpte jag Toffifee till sambon i "Alla hjärtans dags present", jag...
Fick ingenting.
Förra året fick han blommor, jag...
Fick ingenting.
Blir ju spännande att SE om man får något iår, men det känns väl tveksamt.
Gratis tulpaner från Ica räknas inte

Snöstorm ute, jag och Milou ska ut ändå.
Det var ändå ganska milt.
Snöstorm känns ändå onödigt, och imorgom ska det bli etter värre.

Så kom Miljöpartiet på gotland med ett utspel i tidningen idag:

"Miljöpartiet vill ha bort alla parkeringar ovan mark och istället bygga parkeringshus i området från Söderport till Öster centrum.
Att bygga bostäder på höjden är ett annat förslag som partiet presenterade i går.
Det är dock inga idéer huggna i sten som partiet går ut med:
- Planen ska ses som ett diskussionsunderlag, säger Daniel Bergvall (MP), vice ordförande i byggnadsnämnden.

I kvarteret Järnvägen, Söderväg och busstationen är parkeringsplatserna utspridda lite här och där. Detta vill miljöpartiet ändra på.
- Vi vill inte ha parkeringsplatser längs med hela ringmuren.
Bilarna ska parkeras under mark i parkeringsgarage och bostäder kan byggas på höjden, säger Jörgen Renström. Vi har ritat in hus med 5-6 våningar. Det finns mark här att bygga på, vi har räknat med 200 nya bostäder i området."
Slut citat.

Tack, men nej tack, till höghus i mitt/vårat område, säger jag!
Parkeringsgarage kanske under mark så ringmuren blir fri, okej, men vart ska pengarna komma ifrån...?
Denna extremt RIKA kommun som har inte råd med mycket, knappt ens sjukvård, då känns parkeringshus under mark som ett BIG NO-NO.
Och varför denna plötsliga "höghus-hets" på ön?
Nä, jag vill som den bakåtsträvare jag är, ha minimalt med höghus, jag tycker det är fult.
Små hus är finare, vi är väl ingen storstad?
Mutter från Gnälloberta på söder typ.

Nu försöker jag samla ihop mig till att gå ut i snöovädret.
Det jag kände var "skönt med en promenad" för en stund sedan, rann himla snabbt av mig.
Men jag biter ihop och så går vi ut.
Återkommer senare.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0