Den största skammen...

"Den största skammen av alla, är att inte vara älskad av sina barn..."
Mamma och jag har sett film här ikväll...



... detta var inte den bästa filmen jag sett, men gripande i vissa delar av filmen.
En man som är gammal, hans vuxna, GIRIGA barn som försöker lura av sin pappa hans hus och sälja det utan hans vetskap.
Ta pengarna själva, till sina egna skulder.
Ja, det var en gammal kärlek som han skulle hitta i Antibes också, och en tjuvaktig hemhjälp.
Men det viktiga i filmen och huvudbudskapet i filmen var ändå familjen.
Personligen kan jag tycka att Rickard Hobert kunde ha utvecklat familjesituationen mer, för den var stark.
Speciellt gripande var repliken i början av filmen:
"Den största skammen av alla, är att inte vara älskad av sina barn".
Det säger George när han precis har fått reda på att barnen lagt ut hans hus till försäljning, och att dom bjudit honom på födelsedagsmiddag PRECIS den tidpunkten när det ska vara visning på huset.
Det var grymt, det gjorde ont i mig, jag blev illa berörd.

Tänk att vara en sådan förälder som gjort så fel, så att ens barn inte älskar en.
Kan man se klart på sin förälder som kanske gjort fel?
Kan man förlåta?
Kan man se ens föräldrars brister om föräldern kanske haft en jobbigt liv?
Kan man som vuxen förstå?
Ja, är man någelunda vettig och smart, kan man det anser jag.
Jag har gått igenom en djäkla resa med båda mina föräldrar under min uppväxt.
Något jag håller emot dom idag?
Nej, jag har förlåtit den som är död, och väljer att minnas mest det goda med min pappa.
Mamma är förlåten hon också, hon är förlåten för att vara den "ständigt frånvarande" föräldern under min uppväxt.
Dom är båda förlåtna för mycket, liksom JAG för saker jag har gjort.
Vad skulle vi vara för människor annars?

Ja, det är mycket man skulle kunna skriva i detta ämnet, men jag är för trött nu.
Mamma tyckte filmen var bättre än vad jag tyckte, men den var helt okej.
Nu ska jag sova, vi ses imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0