Så blev det istället...

Uppe, och förvånande nog vaknade jag 09.44.
Oj, har jag varit uppe och festat hela natten, tänkter väl ni.
Nä, men jag började läsa Leif GW´s självbiografi och den var himla underhållande.
Jag blev läshungrig på en gång av den boken.



Har med andra ord läst ut "Simon och Ekarna" och mitt betyg blir:
"Nja" och "Sådär".
Jag tyckte den var bra bitvis, men sen var det onödiga karaktärer som som hoppade upp här och där i texten, gammeldags språk/text bitvis, väldigt tråkig i vissa delar, men ÄVEN bra beskrivningar av huvudkaraktärerna i andra delar.
Fast jag blev INTE berörd av boken alls, inte ett dugg.
Men "Sådär" blev slutbetyget och siffermässigt ger jag den en 2:a av 5 möjliga.
Jag har nästan somnat omedelbart varenda gång jag plockat upp boken.
Den har varit trög, och jag har hellre legat och bläddrat i Stoff & Stil-katalogen än läst boken.
Jag ska dock se filmen och hoppas den är bättre än boken, för GRUNDSTORYN är bra.

Men "Gustavs grabb" är redan en positiv överraskning, han skriver mycket bra och flytande, han är kul.
Och det lustiga är, att när jag läser boken...
Då HÖR jag Leif GW´s röst i huvudet.
Helt sjukt lustigt, men jag hör hans släpiga röst läsa orden som jag läser.
Snacka om att hjärnan är psykologisk lättpåverkad.

Så ringde bästisen precis, Lilla Sunshine har fått/haft kräksjukan inatt.
Jaha, och vi som skulle träffats idag.
Men TUR då egentligen att vi inte träffades i tisdags, när vi skulle ha träffats egentligen, för då hade man förmodligen blivit smittad.
Själv är jag ju ett lackmuspapper när det gäller sånt, och kräksjukan vill jag helst gärna verkligen INTE ha.
Men TRIST att inte få träffa dom ändå, jag har längtat som tusan.
Vi får se efter helgen när jag jobbat klart och dom förhoppningsvis blivit smittfria igen.
Man ska ju hålla sig borta från folk 3-4 dagar EFTER att man kräkts klart.
Jag hoppas för min bästis skull och hennes man att dom slipper åka på kräksjukan, fast chansen är väl rätt liten när man legat brevid någon som spytt en hel natt!

Ja...
Så jag ska väl börja dagen med att ta ett varv med dammsugaren istället, sy och sen gå en liten promenad med Milou.
Jag återkommer senare med bilder på den färdiga blusen förmodligen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0