Jag inser...

Gah...
Ja, nej, jag kan INTE sy någon barnklänning idag, insåg jag.
Inte för att jag inte orkade, utan för att jag blev för osäker på storleken på klänningen.
Jag måste kvista in på valfri affär och mäta en "riktig" barnklänning, för att vara 100 på hur stor den ska bli.
Jag har liksom inget mönster hemma att titta på, och även om jag gick in på "Svenska Mönster" och hittade en tabell med "stuss-o-allt-sånt"...
Kände jag att jag vill mäta och titta på en riktig klänning, i tygåtgång också.
Jag har alltså inget eget mönster till denna barnklänning, utan syr en barnklänning av en vuxenversion.

Jag vill inte få den för stor eller för liten, och utan barn är det svårt.
Jag ser fram emot mitt vunna mönster från Tradera, för då har jag från nyfödd upp till 3, och sen har jag ett annat grundmönster som jag redan fyndat som är från 3-6.
Då har jag hela "spannet" sen, så att säga.
Inte lätt.
Visserligen hade jag kanske kunnat springa upp på vinden och raffsa runt bland sonens gamla tröjor, men det blir ändå inte samma sak, tröja och klänning liksom.
Jag har en liten stund imorgon, på jobbet, att slå ihjäl själv...
Så då springer jag iväg och ser var jag kan hitta på Åhlens, mäter och fular mig
Sen kan jag sy på måndag istället.

Idag...
Virkar jag klart den gammelrosa sjalen, jag har ett halvt varv kvar, sen fransar, sen klar!
Bra, då färdigställer jag EN sak idag iallafall.
Nu känner jag mig rätt klar med musselsjalarna, har kommit ikapp till mitt lilla lager, det jag legat efter med.
Nu ska jag göra 2-3 snoodar i fina färger också ( den svänger jag ihop snabbt ;), förmodligen en kjol också, även det ljusgröna linnet jag tar lite på då och då, sen har jag att sälja av ett tag framöver.
Då kan jag ägna mig åt att sy ÄNNU mera.
Så, nu dags att handarbetsjobba igen, återkommer med bild sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0