En skitig snödriva i all sin prakt...

Having a Peter Le Marc-dag idag.
Det tog exakt 4 minuter in i intervjun med Apelsinmannen Ranelid, så stod jag inte ut längre.
"Han är fan inte klok", tänkte jag och lättade ur soffan.
Jag skulle så gärna vilja gilla karl och inte vara en mobbare, men återigen...
Jag TÅL honom inte, han är knäpp!
Vila...?
Nä, det gick inte, jag hade för ont, så jag bakade lite istället.
Satte på Peter Le Marc och skrålade med för full hals.
Mästarnas mästare på bra vardagsdramatik i sina texter, Björn Ranelid, släng dig i väggen.
Sen ville jag ut, uppehåll i regnet och Milou fick faktiskt stanna hemma idag, det är SÅ skitigt ute...



En skitig snödriva i all sin prakt...



Skitiga Toftavägen i all sin prakt...



Och skitiga Söderväg i all sin prakt!
Milou har fått hålla till i trädgården med mamma, jag kände att jag måste ut, och jag hade inte kunnat gå med henne i koppel idag eller orka duscha henne efter heller.
Så jag drog järnet ut till Vibble och tillbaka, hade musik i örornen för första gången sen jag köpte hund.
Det dånade i öronen, så nu får jag väl tinitus också.
Det gick snabbt, och jag blev dösvettig.
Fint, precis vad jag behövde, och så kom regnet tillbaka precis när jag kom hem.
Satte på Le Marc igen och städade köket, frös in "baket" och nu sitter jag i soffan och har...
Ont!
Men jag ska brygga kaffe och virka tror jag...
Annars står jag inte ut!
Ja, ibland gör jag tvärtom, när jag borde vila, gör jag det inte.
Men som sagt, det är för att jag inte står ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0