Känner mig redo för psyket...

Om jag sitter rakt upp och ner, helt blixtstilla, då känner jag ingenting i nacken.
Så fort jag rör mig börjar det bränna direkt.
En förbättring från igår, men LÅÅÅÅÅÅNGT ifrån vad jag pallar med.
Fast nu ser det ut som det gör, jag får för mitt eget bästa försöka sitta still och vila min vänstersida så mycket jag bara kan idag.
Men som jag skrev igår...
Jag har varken tid eller lust att sitta här och bara glo.
När det blir så här vill jag bara gråta, jag gör det inte, men jag vill.
Jag hatar att känna mig handikappad, hatar värk, jag blir grinfärdig.
Skit i det nu, det blir bara värre om jag tänker på det.
Imorgon är det bättre.

När jag gick ut med hunden imorse hittade hon inte mindre än TVÅ ställen där en (eller två) katter hade bajsat.
Hon dök på bajshögarna som en hök på en mus, jag röt som en överste Kapten i krig.
Hon hann typ bara slicka ett slick på vardera bajshög, så jag behövde "bara" tvätta öron, mun och borsta tänderna när vi kom in.
Och medans jag plockade upp hundbajs och kattbajset i trädgården, ramlade sonens blomkruka och blomma ut från hans fönster (som jag öppnat för att vädra ut lite).
PANG!
Ja...
Då fick jag plocka upp det också.
Jaha, då blev jag grinfärdig igen men tänkte att "nu har du ju inte mens, inget hormonpåslag i kroppen, du behöver inte börja gråta".
Nä, jag har bara ont.
Och så tänkte jag det mycket fula "F-ordet" och bet ihop.
Känns som att om någon bara PETAR på mig idag, kommer jag gråta.
Mest är det väl frustrationen över att inte kunna virka eller sy och göra ALLt det jag nu förberett.
Men...
Jag ska INTE gråta.

Det som är positivt är att det regnar iallafall!
Mildväder, regn och den skitiga snön ska bara väck.
Dagens höjdpunkt, hoppas det regnar i dagarna tre.

Det finns annat som ligger och snurrar i skallen på mig, "saker" som gör mig så arg...
Så jag nästan exploderar.
Pratade av mig med Klokboken igår, men jag eldade upp mig någe så fruktansvärt så tillslut var vi bara tvugna att sluta prata om "saken", för jag fick bara ännu ondare i nacken.
Jag sa att slutar vi inte prata om det här, då blir jag galen, jag blir vansinnig.
Jag sa även:
Jag kommer fan skriva EN BOK snart!
Tyckte hon apselut att jag skulle göra, ja, saker som gör mig arg får mig att smattra iväg på tangenterna fortare än nån som dansar Riverdance.

Så raskt över till sonen...
Han har fått en lapp hem från skolan där det står att han nu blir erbjuden att börja läsa ett tredje språk.
Han har valen:
Spanska, franska, tyska och engelska/svenska (fast det läser han ju redan, kanske det är för barn som det inte går så bra för...?)
För MIG (som inte är sonen, utan bara hans mamma ;) är valet självklart:
Spanska!
Det är ju ett språk som talas på många ställen över hela världen.
Jag har sökt sonens pappa imorse, tycker faktiskt att vi ska påverka lite där...?
Jag har iofs redan sagt till sonen vad jag tycker innan han fick hem lappen, och vilka fördelar det har med spanskan, och han är inte helt ovillig till det.
Verkar som spanskan lockar!
Jag håller tummarna för att det blir det, dessutom kanske man kan lära sig lite själv på kuppen.
Holá amigos...
... eller nå´t...?

Såg på reklamen på tv nu att drömvinsten på Lotto är 125 miljoner.
Kan jag och sambon få vinna just den vinsten så är ni snälla?
Det vore så skönt just idag när allt känns så "gråtfärdigt".
Lite lycka är aldrig fel liksom.
Särskilt om lyckan stavas P-E-N-G-A-R!

Så trodde jag att jag skulle få njuta av lite "Malou efter tio" i lugn och ro här, nu när jag har så ont i nacke och arm.
Då ser jag att Björn "Apelsinmannen med lipgloss on top" ska vara med.
Jaha, då var morgononen ännu mer förstörd.
Kanske jag ska ha mens igen, för jag ville bara gråta...
Igen.
Kan man inte ens få njuta av lite Malou utan att den där självutnämda poesi-predikanten Ranelid ska få förstöra min morgon också!?
Jag känner mig redo för psyket och en djup depression är förestående.
På riktigt.
Okej, nu ska jag sluta skriva om mig själv och min depp-depp-deppiga skitmorgon.
Jag kanske blir gladare lite senare, återkommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0