Kattskit, kattskit och åter kattskit!

Så var jag och Milou hemma från jobbet igen och Milou, hon blev behandlad som en prinsessa!
Hon fick ett sprillans nytt ben, hundgodis under dagen UTAN att behöva prestera ett enda "tricks", hundpromenad och inte minst...



Gosa i soffan NÄR hon helst ville, Milou, hon lever lyxliv med Chifen!
Började dock med att hon var ute och skulle kissa själv i den lilla trädgården, och hittade, det första hon gör, KATTBAJS!!!!
Fast som tur var, så avbröt hon "snaskandet" nästintill direkt när jag röt, när jag liksom förstod vad hon höll på med.
Men det blev tjoff ner i badkaret och tvätt av öron och mun/nos, plus tandkräms-spoldusch i munnen.
Ja, det blev urspolning, av munnen, men på jobbet fanns ju ingen tandborste till vovven så...
Det fick bli något mer "våldsamt" rengörande än hemma.
Men så var vi ju liksom borta också.
Det hela dramat var över på 5 minuter, och jag gick ut och finkammade den lilla trädgården efter mer kattbajs på en gång, så var DET ut vägen sen.
Dessa djävla katter.

Visserligen har jag ju haft två katter själv, men båda gick på låda, INNE!
Jag tränade dom till det.
Mirja som var motvillig utekatt på somrarna på Brissund, bajsade ÄNDÅ på låda fastän hon sprang fritt.
Även Soda.
Jag vet att andra kattägare TRÄNAR sina katter till att HELST bajsa ute, för det är ju så jobbigt att byta i kattlådan.
Och dyrt med kattsand.
Men...
Vi som då inte vill ha andras kattskit i vår trädgård, och har en hund som äter upp skiten, vad ska VI göra?
Jag bävar inför vår och sommar iår, jag vill INTE hålla på att finkamma trädgården varje morgon efter kattskit för att kunna låta hunden springa fritt.
Men har jag något val?
Jag kommer bli vansinnig.
Dessutom gräver dom djäklarna NER skiten i rabatterna också, inte bara "skiter fritt" på gräsmattan...
Och det blir ju omöjligt att hitta.
Men det kommer ju hunden att göra med sin SUPERNOS!
Nä, jag kommer göra mig osams med varenda kattägare i kvarteret om jag ska behöva plocka kattskit för att slippa kattskitspussar och duschar varenda dag.
Jag har typ annat att göra på dagarna också.

Eller så lämnar jag över hunden vid varje tillfälle med instruktioner till valfri kattgranne om rengörande av hunden, till alla kattägarna runt omkring!?
Det kommer bli en lista över kattägare och så får dom ta rengöring i tur och ordning, kanske det inte blir så kul stämming i kvarteret, kanske dom inser att hålla katterna inne eller på låda när dom får tvätta en hund som luktar skit!?
Så kan dom få införskaffa engångshandskar för att sen rengöra en mun full med...
Bajs.
Det är JÄTTENAJS, trust me.
Och det ska göras ordentligt.

Eller...
Så tar jag upp resterande kattbajs som jag får tag i och LÄMNAR TILLBAKA till valfri kattgranne från min lista?
Ja, då kan dom alla ta hand om sin skit själva.
Jag tror jag gör både och!
Lämnar över hund för rengöring OCH en spade kattbajs, perfekt, SÅ gör jag.
Just idag känns fd ylande grannhundar som ett mindre problem än kattbajs i trädgården.
Madde, alltid har hon något att BITCHA över

Så diskuteras det på tv vilket namn den nya kronprinssessan ska ha.
Jag föreslår Viola eller Hedda, två av MINA favoritnamn, men det lär det nog inte bli.
Sen ska hon ju bli hertiginna över något län också, Gotland verkar vara FAVORIT-TIPPAT.
Har hört även Skåne och Småland.
Om dom två sista säger jag:
Apselut inte!
Skåne, stackars barn, vem vill bli förknippad med ful, skorrande, grötdialekt, Apelsinman och gangsterlän?
Nej, det vill väl ingen.
Och småländska?
"Ja tyar änte Karl Oskar", snålhet och mörka skogar?
Nej, SJÄLVKLART måste det bli Gotland!
Vacker dialekt, lite inbundna och trånsynta till sättet kanske, men ändå sol, sommar, hav och vacker natur.
Gotland, det självklara valet!

Fortfarande värk i nacken och ut i armen, den är helt kaputt, men det blir ändå ingen vila här.
Idag måste jag städa av lite, för imorgon ska vi ha folk och det är som vanligt...
Skitigt här.
Jag måste baka lite till, och även imorgon.
Bara att köra på, vi ses senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0