Då blir jag nog glad...

Tar en stund i taget här, har sån värk så jag blir galen.
Jag försöker verkligen bita ihop, har inte gjort ett skit idag förutom hundpromenaden och plockat ur diskmaskinen.
Ändå maler den på, timme ut och timme in.
Det blir värre när jag inte gör ett skit, fast gör jag något blir det ju ändå aldrig bra.
Jag blir knäpp!
Imorgon blir det inte ens hundpromenad med andra ord, jag ska leka sjukskriven och inte röra mig.
Jag lovar.
Det måste, måste lägga sig snart.

Så till något kul, mönstren jag ville ha från Burda...

 
... skall beställas av Textilhörnan (tygaffären vid kolonilotterna) imorgon!
Ja, tygaffären här vid mig säljer inte Burda, då ringde jag till nästa affär på listan och där fick jag bingo.
Jag kommer kasta mig över mönster nr. 1/sneda klänningen och sy till mig själv att strutta runt i sommar, efter barnklänningarna förstås, när jag nu väl KAN sy igen.
Tiden sniglar sig fram här som ni förstår.

Kvällsmat har jag fått i mig, och tv´n maler på.
Läpparna är snustorra och jag får sätta på mig cerat konstant.
Ska jag gå köpa godis kanske?
Nä, nu får jag fan ge mig, inte troligt efter helgens frosseri!
Dessutom vill jag ju hålla min nyss nedgågna vikt.
Vad i helvete SKA jag göra?
Ja, säg det...?
Nej, nu blev jag sådär negativ igen, jag vet vad jag ska göra:
Gå in på "Stoff & Stils" hemsida och titta på fina tyger, DÅ blir jag nog glad och slår bort lite tid.
Återkommer, kanske lite gladare om ni har tur, vi får se.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0