Vinteroverall inomhus...

Nästippen kändes iskall när jag vaknade idag.
Hunden låg PÅ mig.
Jag stapplade ut och kollade temperaturen (freezing) in lägenheten:
14 grader.
Härligt och friskt.
Not.
Jag sprang ner och höjde pannan igen, undrade vad fan morsan tänker med...?
Jag har inte lust att gå med vinteroverall inomhus iallafall!

Gick ut med hunden, fick ploga små gångar för att hon skulle komma fram i snön.
Hon vägrade kissa eller bajsa.
Bara stod och skakade i sin lilla upvvärmda vinterrock som hängt på elementet, och lyfte den ena tassen efter den andra upp i luften.
Gissar att hon försökte LYFTA från snön.
Hon skulle bara in igen.
Jaha, ja inte mycket att göra åt, vi fick gå in och så hoppas jag att det inte sker någon olycka inomhus.
För nu har hon inte kissat sen klockan 22 igårkvälls, och nu är klockan 09.00!
Blir spännande att se hur det går.
Nu ska jag hoppa i duschen och hem till en kompis, vi ses senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0