Något muntrare tongångar...

Läget är följade här hemma:
Jag sitter i vardagsrummet och ser på "Grand designs", sambon ligger i sovrummet och ser på fotboll.
Ja, döläget är cementerat, och jag skiter fullständigt i det.
Jag ska se klart detta och sen gå över och hyra en film.
Jag ska se nya Woody Allen-filmen, och hoppas den är lika bra som alla säger.
Inget på tv ju, och sambon lär väl ligga där och sura ändå, så jag...
Hyr en film i min smak, och gosar med hunden.

Så en bild på mig från imorse när jag cyklade hem...



... det går ju liksom inte ens att enbart bara ha mössa på sig i kylan, nej, den kräver mössa och luva.
Ansiktet var rött som en brandbil när jag kom hem, tänkte att detta är nog inte bra för min rosacea.
Jag är rädd att få kärlnät i fejset av den här extrema kylan och det är det sista jag vill ha.
Det räcker med finnarna när dom behagar dyka upp i sina små skov.

Så till gårdagskvällen...
Jag och Chifen satt bänkade oss klockan 20.00 och såg "Melodifestivalen".
Och det var nog det sämsta startfält i melodifestivalens historia!
Herregud vilka skitlåtar, förutom Loreen som gick vidare då förstås, hon var jättebra.
Vi bara satt och led oss igenom låt efter låt som den ena efter den andra var skitkass.
Riktigt bortkastad tv-tid, och vi satt båda och tyckte att dom nu faktiskt får skippa denna formen av tävlingsmoment och återgå till så som det var förr.
Dvs EN festivalkväll, inga deltävlingar.
Det blir för mycket, och nivån på dom låtarna som tävlar i alla delfinalerna blir bara sämre och sämre för vart år som går.
Huvva.

Och Torsten Flink klappade en av programledarna på rumpan, ramaskri på tidningarnas löpsedlar idag.
Vi skrattade igår.
Typiskt, det är Torsten Flinck och Björn Ranelid som är sveriges ENDA riktiga knäppgökar!
Lite obehagliga och lika oberäkneliga varje gång dom visar sig på tv.
Man vet liksom aldrig vad som ska hända eller sägas, jag sitter nästan alltid med en kudde framför fejset "ifall att" dom gör något knasigt.
Värre än en skräckfilm.
Hon som blev klappad på rumpan fann sig snabbt och gjorde något roligt av det.
Jag tror han gjorde det med flit, han VISSTE att det skulle bli rabalder.
Kunde tidningarna blåsa upp göra en rubrik av att han drägglade snus hos Skavlan, ville han väl krydda till det lite extra på en melodifestival.
Nu väntar jag med spänning på vad apelsinfärgade mannen Björn, ska göra när HAN ska vara med i "mello".
Huvva igen, jag bävar.

Så till min bantning som nästan närmar sig slutet, bara 4 dagar kvar imorgon.
Jag har NÄSTAN tappat 3 kg nu, 2.9 kg idag.
Fast har jag inte gått ner dom där 4 kg tills på torsdag, fortsätter jag naturligtvis tills jag nått målet.
Har även kommit på att GRÄDDE är en bra bantningshjälp.
Jepp, trot eller ej, men jag har gjort så att jag vispat till lite grädde att ta till när sockersug/hunger dragit igång mellan målen.
Några teskedar vispgrädde och sånt försvinner vips!
Man mår liksom lite illa, och då blir man ju inte sugen på något.
Så fiffigt.
Ja, jag känner mig nöjd att jag krympt magsäcken, gått ner nästan allt jag gått upp, det är bara att härda ut till slutet.
Det värsta är ju liksom bakom mig!
Nu ska jag se slutet på programmet, vi ses kanske senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0