Älskade "Midnatt i Paris"...

Uppe med tuppen ofrivilligt idag, men det fick väl gå.
Jag ska snart iväg och vara lite barnvakt idag, nacken är väl inte helt 100...
Men det får väl OCKSÅ gå ändå.
Det får bli mycket "knä-tid" för bebisen, hoppas hon går med på det bara!

Igår såg vi...



Oj, årets FÖRSTA bästa film!
Jag älskade den!!!!



Detta var en visuell gottepåse med UNDERBARA bilder och vyer från Paris.
Bättre turistkataolg över en av världens vackraste städer kan knappast Frankrike knappast få.
Det var loppisar, små pittoreska uteserveringar och gränder, Seine, Versailles m.m
Dessutom hoppde huvudkaraktären Gil/Owen Wilson in och ut mellan nutid och 20-tal, MITT favorit årtionde.
Vackra kläder, vacker dekor, ja, jag älskade varenda scen i filmen faktiskt.
Gil fick träffa Hemmingway, Cole Porter, Scott Fitzgerald, Picasso och en Salvador Dali som var helt fixerad vid noshörningar.



Jag kan bara säga att för mig var detta en höjdare, en riktigt 10-poängare.
Sambon tyckte att den var bra, vilket förvånade mig faktiskt.
För detta BORDE inte vara en film i hans smak, men det var ju lite torr humor också, så det var väl därför han tyckte att den var "helt okej"!
En stillsam och vacker film, kanske man måste vara LITE "äldre" för att gilla den...?
Jag fick en längtan efter att åka till Paris och göra precis som Gil/Owen...
Bara vandra runt i Paris, gå på loppisar, dricka kaffe på en uteservering och njuta av vackra vyer.
Jag VILL åka till Paris.
Nu måste jag hoppa i duschen, vi ses senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0